• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

als een cel heeft waarde 1 maak nieuwe rij

Status
Niet open voor verdere reacties.

Richie58

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2015
Beste whizzers,

Ik heb een kasboek waar ik in de gele vakken een bedrag in tik als het het 1e gele vak is kijkt kolom O (blauw) of er een bedrag is, ja=1. Ga nu naar de volgende regel A nieuwe rij met behoud van de formules (groen). Het zijn al tabellen dus dat gaat op zich goed maar de cursor gaat niet naar de nieuwe rij. De formules zijn beschermd.

Voordat de cursor naar A nieuwe rij gaat moet de bescherming er even af om na de dag invoer de formules te plaatsen, daarna weer de bescherming erop.

Dat wat ik ermee hoop te bereiken is dat je niet onnodig hoeft te "enteren"of te "tappen" als er toch geen bedragen meer bij komen in de rij.

Ik krijg het niet voor elkaar met deze code, gebrek aan kennis dus.

Voorbeeld ter verduidelijking .

[CODE
]Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)

Dim Rij As Integer
If notEmpty(Range("o" & ActiveCell.Row)) Then Rij = ActiveCell.Row + 1
Range("A" & Rij).Select
End If
End Sub
[/CODE]

Bijlagen

Ik zou even opnieuw beginnen met de vraag. Een .xlsx bevat geen code, het plaatsen van codetags is niet gelukt en ik kan niet inloggen met jouw account.

Knipsel.JPG

Beste whizzers,

Ik heb een kasboek waar ik in de gele vakken een bedrag in tik als het het 1e gele vak is kijkt kolom O (blauw) of er een bedrag is, ja=1. Ga nu naar de volgende regel A nieuwe rij met behoud van de formules (groen). Het zijn al tabellen dus dat gaat op zich goed maar de cursor gaat niet naar de nieuwe rij. De formules zijn beschermd.

Voordat de cursor naar A nieuwe rij gaat moet de bescherming er even af om na de dag invoer de formules te plaatsen, daarna weer de bescherming erop.

Dat wat ik ermee hoop te bereiken is dat je niet onnodig hoeft te "enteren"of te "tabben" als er toch geen bedragen meer bij komen in de rij.

Ik krijg het niet voor elkaar met deze code, gebrek aan kennis dus.

Voorbeeld ter verduidelijking .

Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
Dim Rij As Integer
If notEmpty(Range("o" & ActiveCell.Row)) Then Rij = ActiveCell.Row + 1
Range("A" & Rij).Select
End If
End Sub

Hopelijk goed nu

Bijlagen

Ik krijg nog steeds de melding om in te loggen met jouw account. Maar goed;
- waarom gebruik je dubbele kolomkoppen boven jouw tabel?
- SelectionChange hoort niet in een module maar in de bladmodule waarop het betrekking heeft
- notEmpty is volgens mij geen bestaande functie binnen VBA

Het zal allemaal wel te maken zijn maar met een betere opzet gaat het wel een stuk eenvoudiger worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan