• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als een datum verstreken, dan de som uitvoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

krooked rider

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2006
Berichten
75
Bekijk bijlage Voorbeeldsheet helpmij.xlsxGoede avond,

Vandaag heb ik voor een vereniging zitten werken aan een administratiemap binnen Excel. Wat ik wil bereiken is dat als een maand begint de contributie voor die maand automatisch wordt berekend en dat dit van de maanden die nog moeten komen nog gebeurd is en dat als de maand voorbij is de betaalde contributie betaald is.

Mijn laatste probeerformules :confused: staan in map die als bijlage is toegevoegd. Hopelijk kan iemand mij helpen!

Alvast dank voor het meedenken.
 
Laatst bewerkt:
Wauw ik blijf versteld staan van de snelle reacties. De formule werkt! Alleen moest de A5> A5< worden, maar verder werkt de formule precies zoals ik voor ogen had.

=ALS(A13<=NU();SOM((C13*D13);(E13*F13));"nog te voldoen")
 
Ah vandaar :) de formule is iig nu dat per maand de betaalde contributie verschijnt. De contributies zijn automatisch dus die komen ook zeker binnen ;) de maanden die nog niet zijn geweest geven € 0.- weer. Nogmaals dank :thumb:
 

Bijlagen

  • Voorbeeldsheet helpmij.xlsx
    10,5 KB · Weergaven: 47
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan