• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als en verschuiven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerard2348

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2013
Beste allemaal,

Ik heb 2 workbooks. Voor het gemak workbook informatie en klanten.xlsm.
Bij klanten voer ik dmv een userform gegevens in. Deze gegevens koppel ik aan het informatie workbook. Ik maak dan via gegevensvalidatie gebruik van deze gegevens.
Wanneer ik nu een regel verwijderd in de klanten.xlsm dan krijg ik #VERW.
Nu weet ik dat ik dat kan oplossen met verschuiven. Maar hoe moet ik dat samenvoegen met onderstaande code. Heb van alles geprobeerd maar lukt mij niet.

Code:
=ALS('D:\Data\Nieuwe map\[klanten.xlsm]klant!$B2="";"";'D:\Data\Nieuwe map\[klanten.xlsm]klant!$B2).

Bvd

Verwijder je de hele rij of alleen een aantal cellen? Met een voorbeeldje wordt het misschien wat duidelijker!

Ik heb een voorbeeld bijgevoegd. Was niet in staat om dit eerder te doen. De klanten.xlsm wordt door verschillenden workbooks gebruikt. In mijn voorbeeld door informatie.xlsm. Het gaat er dus om wanneer ik een regel verwijderd uit klanten.xlsm dat er in informatie.xlsm #VERW komt te staan. Wat niet wenselijk is. Misschien weet iemand ook een oplossing voor de irritante melding van koppelingen bijwerken. Om dit in excel aan te passen is geen optie. omdat dit dan voor alles geldt.

Bekijk bijlage informatie.xlsm
Bekijk bijlage klanten.xlsm

BvD

Laatst bewerkt:
Wat is de toegevoegde waarde om de klantgegevens ook nog op een aparte tabblad van Informatie te plaatsen?
Het bestand Klanten is reeds geopend. Desnoods kan je informatie uit een gesloten bestand inlezen.
De melding kan je bijvoorbeeld uitschakelen via VBA:

Code:
Application.AskToUpdateLinks = False

Niet vergeten om deze weer op True te zetten voordat je het bestand sluit omdat anders de links voor andere bestanden ook niet meer werkt.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Beste Roncancio,

Bedankt voor je antwoord. De reden om de klantgegevens ook nog op een apart tabblad van informatie te zetten is dat tegelijkertijd verschillende mensen hiervan, klanten, gebruik maakt. Het gebeurt via gegevensvalidatie. Dit gaat volgens mij niet met externe bestanden. Vandaar. Dus daar schuilt het probleem. Wanneer uit het klanten.xlsm een regel wordt verwijderd dan komt er in de andere bestanden #VERW te staan. Hiervoor had ik graag een oplossing zonder dat ik alle koppelingen moet bijwerken. Ik heb dit ook geprobeerd met de cel inhoud te verwijderen maar dit geeft niet het gewenst resultaat.

Mvg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan