• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS en VERT.ZOEKEN combineren met gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

JSlootweg

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2017
Berichten
12
Ik heb een klein bestandje waarin ik looptijden van een 5 en 10 km bijhoud van mijn lopers. Op het ene tabblad staan deze gegevens. Op een ander tabblad wil ik laten uitrekenen wat de verschillende intervaltijden zijn op basis van de gelopen tijden (op het andere tabblad). Ik gebruik dan in cel B8 op dat tabblad een validatielijst om te kiezen tussen 5 en 10 km waarop de intervaltijden dienen te worden berekend.

Als ik nu de ALS functie gebruik icm de VERT.ZOEKEN krijg ik maar een uitkomst goed. Bij het invullen van een andere waarde staat er ONWAAR in de cel.
Ik heb nu de formule
Code:
=ALS($B$8=Gegevens!C3;VERT.ZOEKEN(A9;Gegevens!A4:C10;3;0))
. Die doet het, maar als ik de ALS functie verder wil uitbreiden tot het volgende
Code:
=ALS($B$8=Gegevens!C3;VERT.ZOEKEN(A9;Gegevens!A4:C10;3;0));VERT.ZOEKEN(A9;Gegevens!A4:C10;2;0)
komt de foutmelding ONWAAR in de cel te staan.

Wat doe ik verkeerd?

Als bijlage een verkorte weergave van mij grotere bestand.
 

Bijlagen

  • Intervaltijden per ronde afstand.xlsx
    17,3 KB · Weergaven: 30
In B3 en C3 op tabblad gegevens lijken getallen te staan, maar het zijn teksten.

Oplossing: maak de cellen B3 en C3 leeg en zet er getallen in
Als je in het eerste tabblad B8 opnieuw vult via de pijl zou het goed moeten gaan
 
Zover dank
Ik heb de getalnotatie aangepast, maar als ik de formule nu compleet maak en op enter druk krijg ik nu de volgende melding.
"Er is een probleem met deze formule.

Wat ik zo vreemd vind is dat op het tabblad gegevens de formule
Code:
=ALS(G1=$B$3;VERT.ZOEKEN(F2;A4:C10;2;0);VERT.ZOEKEN(F2;A4:C10;3;0))
wel werkt in de cellen F1:G2
 
Probeer het zo eens.
 

Bijlagen

  • Intervaltijden per ronde afstand.xlsx
    24,6 KB · Weergaven: 22
Code:
Eng: =INDEX(Gegevens!$B$4:$C$7;MATCH(Tabel!A9;Gegevens!$A$4:$A$7;0);MATCH(Tabel!B8;Gegevens!$B$3:$C$3;0))
Ned: =INDEX(Gegevens!$B$4:$C$7;vergelijken(Tabel!A9;Gegevens!$A$4:$A$7;0);vergelijken(Tabel!B8;Gegevens!$B$3:$C$3;0))
Probeer het eens met deze formule
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan