• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS formule excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Teumes

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jan 2009
Berichten
2
Goedemorgen, ik zit met het volgende "probleem"

Ik ben bezig met het opstellen van een excelsheet met daarin de gewerkte uren van een aantal werknemers. Omdat dit om een 40 personen gaat en hier nogal wat correcties op moeten worden uitgevoerd heb ik dit zo veel mogelijk met formules ingevuld.. Ik zit nu alleen nog met ziekte gevallen. Het idee is dat als ik een "Z" in een cel invul voor de week dat deze persoon ziek is dat er in een andere kolom achteraan de sheet er 40 uur wordt bijgeteld in de kolom ziekte.. Valt dit te realiseren?

Volgens mij ben ik wel redelijk op weg, maar die bijtelling kom ik niet helemaal uit...Dit is wat ik tot nu toe heb;


=ALS(E3:AD3=”Z”;AG3....

Met E3 tot AD3 als marge waar een Z ingevuld kan worden en dan zal er in AG3 een bijtelling moeten verschijnen van 40 uur.

Daarbij zal er wel aan gedacht moeten worden dat er een bijtelling moet komen, dat er niet zomaar 40 uur verschijnt want dit zal dan niet van toepassing zijn bij meerdere ziektegevallen binnen de periode...

Alvast bedankt..
 
Beste Teumes,

Welkom op dit forum. Hopelijk leer je er veel en kun je anderen weer helpen.

Een voorbeedbestandje werkt altijd verhelderend!

Richard
 



ik heb er even een screenshot van gemaakt in een ander document, (( de cellen kloppen dus niet helemaal ))... ik hoop dat dit het iets meer verduidelijkt...



Het gaat er kort gezegd om dat er voor elke willekeurige Z in het document achterin de kolom "Bijtelling Ziekte" per Z 40 uur ziekte bijgeteld wordt...
 
Laatst bewerkt:
Teumes,

Ik denk dat je eens moet kijken naar aantal.als. Iets als in AG3:
Code:
=ALS(AANTAL.ALS(E3:AD3;”Z”)>0;AANTAL.ALS(E3:AD3;”Z”)*40;"")
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan