• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS-formule gebruiken voor veel getallen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ChaoticJelle

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2023
Berichten
5
Hallo,

Ik heb misschien een erg simpele vraag, maar ik kom er maar niet uit :(

In kolom E staan getallen die bestaan uit vier cijfers, bijvoorbeeld 6543. Ik wil kunnen zien welke getallen overeenkomen met een lijst getallen die ik zelf heb, laten we voor het gemak de getallen 1234, 5678 en 9101 gebruiken (het zijn in mijn situatie een stuk of 50 getallen). Ik wil de ALS formule gebruiken in kolom F, waarbij WAAR wordt aangegeven in bijv. F2 als het getal in E2 wél in mijn lijst staat (bijv. E2 = 1234), en ONWAAR als het getal niet in mijn lijst staat (bijv. E2 = 0000). Hoe ziet de formule eruit mijn drie voorbeeld-getallen?

Alvast bedankt voor je hulp!
 
Als in kolom H je lijst met getallen staat waarin gezocht moet worden dan kun je deze formule gebruiken:

Code:
=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(E2;H:H;1;ONWAAR));ONWAAR;WAAR)
 
Code:
=COUNTIF($F$1:$F$5;E1)>0
=AANTAL.ALS($F$1:$F$5;E1)>0
Ik denk dat je dit bedoelt anders even een excel bestandje hier plaatsen.
 
Als in bereik H1:H100 je lijst met getallen staat, kan deze voor kolom F:
Code:
=AANTAL.ALS(H$1:H$100;E1)>0
 
Als in kolom H je lijst met getallen staat waarin gezocht moet worden dan kun je deze formule gebruiken:

Code:
=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(E2;H:H;1;ONWAAR));ONWAAR;WAAR)

De getallen stonden niet in de sheet, maar ik heb ze nu toegevoegd in een nieuwe rij. Dan werkt deze formule prima, bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan