• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS formule met datums

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dr Oetker

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2010
Beste Lezer,

Ik zit met het volgende probleem... ik wil graag met behulp van een formule aangeven wanneer een bepaalde datum (bijvoorbeeld 30-12-1997)als maand december (de hele maand 1 t/m 31) van het jaar 1997 heeft deze als waar aangeeft en wanneer de datum zou zijn 01-01-1997 deze de tekst onwaar geeft.. Ik vind het lastig uit te leggen wat ik nu precies bedoel dus heb ik een voorbeeld bestand in Excel bijgevoegd.

Hopelijk kan iemand me helpen..

Gr.

Bijlagen

ik wil graag met behulp van een formule aangeven wanneer een bepaalde datum (bijvoorbeeld 30-12-1997) als maand december (de hele maand 1 t/m 31) van het jaar 1997 heeft deze als waar aangeeft en wanneer de datum zou zijn 01-01-1997 deze de tekst onwaar geeft
Het aangehaalde gedeelte is slecht Nederlands en bovendien HEEL ERG ONDUIDELIJK en je bestand maakt dat niet inzichtelijker. ELKE DAG heeft een getal dat ligt tussen 1 t/m 31, dus op dag zou er dan niet getest moeten worden. Geef eens duidelijker aan wat je met die dag wil !

als de cel waarin de datum staat als maand april heeft en als jaar 2010 dan moet deze cel de code waar krijgen en als dat niet zo is nietwaar. Het maakt niet uit welke dag het is; het gaat om de maand en het jaar

dus de datum 01 t/m 30 april 2010 moet de code waar krijgen

alle andere datums (bijvoorbeeld 15-05-2010 moet de code onwaar krijgen...

Zie bijlage,
daarin geef je aan dat het niet om april 2010 maar om juni 1998 gaat.

Tnx. Dit is precies wat ik bedoel!! Excuses voor de slechte uitleg...

Gr.

In mijn oplossing gebruikte ik alleen kolom F om te laten zien dat je de kolommen G en H daarvoor niet nodig hebt. Als je de kolommen G en H handhaaft, dan kun je in i10 ook gebruiken:

=EN(G10=1998;H10=6)

en die formule naar beneden kopiëren.

oké weer wat geleerd :D Maakt voor mij niet uit welke van de twee formules ik gebruik; beide werken goed. Moet alleen merger and acquisition activity in een bepaalde maand weten om de mean calendar time abnormal return formule toe te passen.. dus nogmaals dank!

Moet alleen merger and acquisition activity in een bepaalde maand weten om de mean calendar time abnormal return formule toe te passen..!
Daar begrijp ik nu weer niks van.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan