• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS formule van 2 cellen met resutaat in 3e cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gijsbert1960

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2017
Geachte excellers

Ik heb een formule die ik wil gebruiken om te controleren of 2 cellen zijn ingevuld zo ja dan in 3e cel resultaat moet zijn 1 als niet dan 0
Als ik op enter druk en de cellen zijn ingevuld dan geeft hij 1 aan maak ik de cellen leeg dan blijft hij 1 ik weet niet wat er fout gaat dat hij niet werkt, kan iemand mij dat vertellen.

M vr gr
Gijs

Bekijk bijlage 306579

Gijsbert,

Kijk in de Help van Excel eens naar de functie AANTAL.ALS( hoe die wordt gebruikt.

Zo kan het ook.
Code:
=1*EN(A2<>"";C2<>"")

Bedankt Harry

De korte formule van U werkt en is makkelijker van opzet.

M vr gr
Gijs

Hallo Harry

Als er in kolom K gezien wordt dat er een formule staat
Code:
=1*EN(A2<>"";C2<>"")

Hallo Gijsbert,

Er staan nu formules in de cellen die je wou vergelijken op resultaat?
Plaats anders een bestandje.

Ps. Ik stop er zo mee (visite komt zo); kijk later op de avond of je al geholpen bent.

Plaats deze eens in R2
Code:
=ALS.FOUT(ALS(C2=0;"";P2/O2*Q2);"")

Hallo SjonR

Met die formule is de cel wel blanco als er maar 2 partijen over elkaar geladen worden maar ik zou C,D,I,J,O en P naar 1 cel willen verplaatsen en dan met aanvinken tanks laden de berekening laten maken daar er een 4e partij achter komt en dan niet past op A4 papier.

Hallo SjonR

Ben eruit met die formule van U en past op A4 Ga nieuwe vraag stellen ivm VERT.ZOEKEN er plaats daar bestand tot nu toe

M vr gr
Gijs

Hallo allemaal

in bijlage van vraag Formule VERT.ZOEKEN omdraaien staat het totale resultaat
Bedankt HSV SjonR en Cow18

M vr gr
Gijs

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan