• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

als formule?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvo1966

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2000
:confused:
Ik heb van alles geprobeerd, maar ik kom er niet uit
voorbeeld bijgevoegt.
wie heefd een oplossing?

ik wil in dat als ik in kolom D , maand,kwartaal,jaar, invul dat in E automatisch het vaste bedrag verschijnt wat daarvoor staat.
In kolom G moet het restant verschijnen, en in kolom H
groen ja of rood nee.

groeten Marcel

Bijlagen

Excel als-formule

Hallo,

Heb even gekeken naar je excel-bestand maar begrijp nu niet echt wat je wilt. Als je dat even duidelijk verteld en hoe je het hele verhaal zou willen hebben. Dan kan ik kijken of ik de formule er bij kan plaatsen.

Ik hoor het wel.

VG

Ik vind het allemaal een beetje vaag.
Zo kan ik je niet verder helpen.
Waarom in godsnaam een dubbele sheet op een screen?
Probeer eens duidelijk te omschrijven wat je precies wilt.

Excel

Ik heb voor dat vaste bedrag de formule voor verticaal zoeken gebruikt. De tabel staat nu op tabblad 2. Hij zoekt nu bij het getypte woord in de kolom op tabblad 2 de juiste waarde (jouw bedrag). Nu krijg je een restant bedrag. Wanneer dit groter is dan nul, komt er 'nee' te staan, wanneer nul, dan 'ja'. Ik krijg alleen de kleuren niet voor elkaar. Volgens mij is dit ook niet mogelijk. Je moet maar even kijken of je er wat aan hebt. Veel succes in ieder geval.

Bijlagen

hartelijk bedankt allen

:thumb:

Mijn vraagstelling was klaarblijkelijk voldoende duidelijk want de oplossingen waren precies wat ik bedoelde.
heel veel dank voor het bieden van jullie oplossingen,
daar had ikzelf nooit opgekomen, of ik had heel veel boeken moeten lezen, en het dan ook nog moeten begrijpen...................
Alleen worden er verschillende oplossingen geboden,
wellicht een korte uitleg van de formules, aub?
(ook voor andere lezers ?)

Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan