• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrbaselier

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2006
Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje in Excel 2007. Ik heb een cel die 2 waarde kan hebben A en B.

Als de waarde A is moet er elders op hetzelfde tabblad een 1 ingevuld worden, en als de waarde B is moet dat een 2 zijn.

Ik dacht dat dit erg simpel was... maar kom er niet uit. Ik had al het onderstaande maar dat werkt niet.

=ALS(B12="A";"1")&ALS(B12="B";"2")

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt.

=ALS(B12="A";1;ALS(B12="B";2))

Ron

Laatst bewerkt:
Ron, laat de quotes " " nog even weg rond de getallen 1 en 2.

@Wigi,

weet ik, maar de TS had ze staan dus ik heb het maar zo gelaten, maar op speciaal verzoek toch aangepast:D:D

Ron

Ron en Wigi,

alvast bedankt voor jullie snelle reactie. Helaas werkt deze formule niet. Niet met en niet zonder de quotes.

Hij geeft in de cel met de formule (C12) nog steeds de waarde #NAME?

Bijgevoegd zit de bijlage met Excel file.

Hopelijk komen jullie eriuit wat er mis gaat.

Groetjes!Bekijk bijlage route.xlsx

Als jij ALS formules gebruikt in een Engelse versie van Excel, is het dan niet logisch dat Excel daar niet mee overweg kan?

ALS wordt dus IF.

Wigi

Ok... dat is natuurlijk logisch... :-) en voor 50% doet hij het nu. Als er in Cel B12 een A staat verandert hij in een1. Als er echter een B staat verandert hij niet in een 2.

rara.... :-)

Bekijk bijlage route.xlsx

Zoals in mijn laatste bericht te zien is, staat er ook IF.

Misschien als jij hem opent in een Nederlandse Excel maakt hij van IF automatisch ALS?

Groetjes,

Jarno

Lees jij mijn berichten wel?

Ik schreef om ELKE ALS in een IF te veranderen.

Jij schreef:

De formule is nu:
=IF(B12="A";1;ALS(B12="B";2))

Hier zit een fout; ofwel 2 keer IF, ofwel 2 keer ALS, maar geen mengeling ;)

Jij hebt een Engelse versie van Excel, dus 2 keer IF moet jij hebben.

Tja lezen is idd een kunst! Sorrie dat ik het niet de eerste snapte... ik dacht dat het probleem zat in dat we allebij een verschillende taal gebruiken.

Maar nu doet hij het uiteraard perfect!

Sorrie... en bedankt voor al je gedult en begrip.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan