• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

(ALS)formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

hessell

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2006
Berichten
73
Dag,

Ik probeer een soort voedingsregistratieprogramma te maken waarin ik een optie wil maken waar ik niet uit kom.
Zie bijgevoegd document voor vraagstelling.

Alvast dank!
 

Bijlagen

  • Test.xls
    35,5 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
Hessel, het zou prettig zijn als een vraagstelling in de topic staat, dan hoeft een Helpende niet het bestand te openen om daarna te kunnen beoordelen of hij er iets mee kan of niet. :(

Wel goed: Het voorbeeld bestand

Edit:
Nu heb ik je bestandje gelezen en je vraag is: De vraag is dat ik graag in de formule in D8 zou hebben staan dat als f8=1 dat hij dan f19 en f20 bij elkaar optelt en e8 leegmaakt. en de formule in D8 is: =ALS(ISFOUT(AFRONDEN.BOVEN(F20/100 *C8;1));0;AFRONDEN.BOVEN(F20/100 *C8;1)) en wanneer is dan de uitkomst van de originele formule van belang? alleen als er geen 1 staat - dus wel als er een 2 (of meer ) of een 0 staat?

Voor het eerste gedeelte van je vraag kan je de functie ALS gebruiken, voor het 2e gedeelte (verwijderen E8) zal je bij VBA terecht komen.

Succes,
 
Laatst bewerkt:
zoiets ? (of is dit te eenvoudig gedacht)?

d8 =ALS(F8=1;SOM(F19:F20))

e8 =ALS(D8<>0;"";"iets anders")

zie bijlage
 

Bijlagen

  • Test oeldere.xls
    27 KB · Weergaven: 21
Beste Oeldere,

Dank voor je reactie. Dit is niet wat ik bedoel. Sommige woonvormen willen bv de soep gemalen de andere niet. Ik wil dan graag met het invullen van een 1 de gemalen als dan niet bij de normalen optellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan