• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

markoesa

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2008
Beste experts,

Ik heb een bestand (zie bijlage) waarin in het eerste tabblad allerlei dat staat van leden. In het 2e tabblad zou automatisch een lijst met de nieuwe leden moeten komen.
Het volgende is de bedoeling:

Als de Status in kolom E (eerste tabblad) "Nieuw" is, dan zou het kaart nummer, naam en telefoonnr automatisch in tabblad 2 moeten komen te staan.
Hoe kan ik dmv een als formule kunnen doen?

Alvast hartelijk dank

Bijlagen

Als je Excel 365 gebruikt:
Code:
=KIES.KOLOMMEN(FILTER(Gegevens!A4:E20;Gegevens!E4:E20="Nieuw";"");1;2;3)

Mocht je geen Excel 365 gebruiken dan wordt het zoiets:
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(Gegevens!A:A;KLEINSTE(ALS(Gegevens!$E:$E="Nieuw";RIJ(E:E);EXP(99));RIJ(Z1)));"")
Deze moet je dan afsluiten met Control+Shift+Enter (het is een matrixfunctie) na invoeren/wijzigen, daarna kun je doorvoeren naar rechts en onder.

Of je maakt er een draaitabel van.

Of met power query?

Bijlagen

Beste AlexCel
Deze formule =KIES.KOLOMMEN(FILTER(Gegevens!A4:E20;Gegevens!E4:E20="Nieuw";"");1;2;3) werkt wel, maar als ik het bereik wijzig van A2:O75 dan werkt het niet meer. (dit is het daadwerkelijk bereik van het bestand. Waar staat 1,2,3, voor?
Sorry, maar ik ben geen expert hierin, ik probeer ook alleen maar vrijwillig een vereniging te helpen

Voor jou wordt het dan:
Code:
=KIES.KOLOMMEN(FILTER(Gegevens!A2:O75;Gegevens!O4:O20="Nieuw";"");1;2;3)
De FILTER functie zorgt ervoor dat er een tabel overblijft met alleen nieuwe mensen.
De functie KIES.KOLOMMEN neemt daar de 1e, 2e en 3e kolom van (daar staat de 1,2,3 voor...) en laat die zien.
Je zult dit moeten aanpassen aan je eigen situatie. Ik heb bijvoorbeeld hierboven aangenomen dat de status in kolom O staat.

Dus bekijk nog eens waar de gegevens staan die je wilt laten zien (nummer van de kolom in tabel) en verander de 1,2,3 (of nog meer) naar wens.
Of laat deze gehele functie weg en gebruik alleen het filter...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan