Beste,
Ik ben bezig met een rooster aan het maken voor een organisatie waarin als roostermaakster alleen de tijden ingevoerd moeten worden en de rest allemaal vanzelf gaat.
In dit rooster moet er ook rekening gehouden worden met pauze aftrek.
Nu wil ik als er meer dan 4 uur gewerkt wordt 15 minuten afgaat
En als er meer dan 8 uur wordt gewerkt 45 minuten afgaat.
Dit heb ik als formule al zelf bij elkaar weten te schrapen maar hij blijft altijd 1 van de beide tijdseenheden pakken die hij van de totaal tijd aftrekt.
=ALS(AB8<>TIJDWAARDE("4:00");AC8-TIJDWAARDE("0:15"))*OF(ALS(AB8<>TIJDWAARDE("08:00");AB8-TIJDWAARDE("0:45")
)
Bekijk bijlage Testrooster 1.1 formule pauze.xlsx
Het hele document is ook bijgeleverd.
Als iemand het voor elkaar krijgt of weet om een persoon die op een dag meer dan 8 uur heeft gewerkt deze 2 eenheden kan aftrekken van de totale tijd is de held van de dag!
Alvast bedankt
Met vriendelijke groet,
Ferdi
Ik ben bezig met een rooster aan het maken voor een organisatie waarin als roostermaakster alleen de tijden ingevoerd moeten worden en de rest allemaal vanzelf gaat.
In dit rooster moet er ook rekening gehouden worden met pauze aftrek.
Nu wil ik als er meer dan 4 uur gewerkt wordt 15 minuten afgaat
En als er meer dan 8 uur wordt gewerkt 45 minuten afgaat.
Dit heb ik als formule al zelf bij elkaar weten te schrapen maar hij blijft altijd 1 van de beide tijdseenheden pakken die hij van de totaal tijd aftrekt.
=ALS(AB8<>TIJDWAARDE("4:00");AC8-TIJDWAARDE("0:15"))*OF(ALS(AB8<>TIJDWAARDE("08:00");AB8-TIJDWAARDE("0:45")

Bekijk bijlage Testrooster 1.1 formule pauze.xlsx
Het hele document is ook bijgeleverd.
Als iemand het voor elkaar krijgt of weet om een persoon die op een dag meer dan 8 uur heeft gewerkt deze 2 eenheden kan aftrekken van de totale tijd is de held van de dag!
Alvast bedankt
Met vriendelijke groet,
Ferdi