• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als functie berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcbaar

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2013
Berichten
45
Goedemorgen,

Ik ben al een tijdje aan het proberen om in een bestand de als functie te gebruiken maar kom hier niet uit.

Kan iemand mij hierbij helpen? Hoop dat het duidelijk is mochten er nog vragen zijn dan hoor ik dat wel.

Zie meegezonden bestand

Alvast bedankt

Met vriendelijke groet,

Cor BaarBekijk bijlage Als functie.xlsx
 
Op basis van jouw voorbeelden kom ik op de volgende formule:
Code:
=MAX(B2:C2)+SOM(D2:E2)
 
Bedankt voor reactie

Hoi Rebmog

Bedankt voor je reactie, het is de bedoeling dan ik het antwoord van de titel krijg. Dus bij Kolom B --> BBR en bij Kolom C --> BW enz.
 
Code:
=als(b2=1;als(c2=1;$c$1;$b$1);als(c2=1;$c$1;""))&als(en(som(b2:c2)>0;som(d2:e2)>0);" + ";"")&als(d2=1;als(e2=1;$e$1;$d$1);als(e2=1;$e$1;""))
 
Dan kom ik op deze:
Code:
=SUBSTITUEREN(SPATIES.WISSEN(ALS(C2=1;C$1;ALS(B2=1;B$1;""))&" "&ALS(D2=1;D$1;"")&" "&ALS(E2=1;E$1;""));" ";" + ")
 
Bedankt

Bedankt voor je/jullie reactie,

Het werkt helemaal. toch nog kleine vraag, als ik een kolom wil toevoegen hoe is de formule dan (basis blijft wel kolom A of B en dan de rest)?

Alvast bedankt

Mvg,

Cor
 
Doe eens de formule evalueren dan zie je gelijk waar je wat moet toevoegen aan de formule als je een kolom wil tussenvoegen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan