• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS functie doorzetten naar ander werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

marloes200

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 sep 2008
Berichten
2
Hallo,

Wie kan mij helpen? Wij vragen continue samples aan. Deze zetten wij in een overzicht (Sample Registratie). Meestal sturen wij deze door naar de klant zodat we geen voorraad hebben. Soms hebben we ook samples voor de voorraad. Ik wil deze voorraad in een apart tabblad hebben. Als de voorraad nul is wil ik deze producten ook niet terug zien in het voorraadoverzicht.

De bedoeling is dan als kolom “L” (voorraad) groter is dan nul, hij dit automatisch in de tab Sample voorraad (lokatie) zet inclusief benodigde informatie. Maar niet alleen van de gegevens die er nu instaan, ook in de toekomst als ik een sample erin waarvan voorraad is, hij dit automatisch plaatst in het voorraadoverzicht onder de laatste regel.

Dit bestand wordt dus continue aangevuld, de bedoeling is als je iets aanvult, hij deze koppeling meteen maakt naar het andere tabblad.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
 

Bijlagen

  • Sample registratie formulier_2.xls
    49 KB · Weergaven: 26
Zie bijlage. Beetje uitleg:

- Kolom E is een hulpkolom die kijkt of de voorraad hoger is dan 0 of niet. Zo ja: art.nr.
- In Kolom A staat een matrixformule die je verder naar beneden kunt doorvoeren (nu tot regel 100). Deze haalt de lege regels uit kolom E
- In de matrixformule is gebruik gemaakt van Namen (vb: BlanksRange). Het bereik van deze Namen gaat tot 500 regels. Als je dus op het eerste tabblad over de 500 regels komt moet je hun bereik vergroten.
- Kolom B t/m D zijn vert.zoeken formules die aan de hand van het art.nr in kolom A de juiste info ophalen.
.
.
 

Bijlagen

  • Sample registratie formulier_2.zip
    27,4 KB · Weergaven: 21
Bedankt voor je snelle reactie, qua snappen, gaat het mij te ver. Maar het is wel opgelost :thumb:
 
Ok, succes ermee. Mocht je op het eerste tabblad meer dan 500 regels gaan gebruiken, trek dan even aan de bel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan