• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als functie gedeeltelijke tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gertjanfr

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2016
Kan iemand mij helpen met het volgende?

Ik wil een als functie maken met een gedeeltelijke tekst uit een cel. (in dit geval cel F2 en verder naar beneden).
Gesprek door VKKB moet als uitkomst 3% geven
Gesprek door BCF moet als uitkomst 7% geven
Een lege cel onder type klant levert geen facturatie op.
Het lastige is dat het woord VKKB er twee keer in staat.
Bekijk bijlage Facturatie met als functie.xlsx

Hierbij het document

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Gesprek door VKKB moet als uitkomst 3% geven
Gesprek door BCF moet als uitkomst 7% geven
Een lege cel onder type klant levert geen facturatie op.
En wat moet er gebeuren als er niet "Gesprek door BCF" staat, maar alleen "BCF" (wat in B2 het geval is)?
Idem voor als er alleen "VKKB" staat.

En vreemd, dat als het type klant VKKB, gesprek door VKKB is, dat er dan ook facturatie tussen BVF en VKKB moet plaatsvinden. Een woordje uitleg is gewenst.

En wat moet er gebeuren als er niet "Gesprek door BCF" staat, maar alleen "BCF" (wat in B2 het geval is)?
Idem voor als er alleen "VKKB" staat.

Dit is niet mogelijk, aangezien het huidige bestand een uitwerking is van een querie die uit een ERP systeem gehaald wordt. Er komen enkele keuzemogelijkheden en daarnaast is het mogelijk dat ze het veld niet invullen. Er wordt dus niet zelf getypt.

De uitleg kan ik wat vollediger in zijn, hartelijk dank voor de hulp.

De oplossing die VenA aangeeft voldoet toch aan die eis, of???

@Cobbe,
dat weet ik niet , want het is onduidelijk hoeveel mogelijkheden er zijn. De vragensteller vermeldt als type klant:
1. BCF
2. VKKB, gesprek door BCF
3. VKKB, gesprek door VKKB
4. Blanco
Aangezien BCF voorkomt zonder aanvullende tekst, zou ook VKKB zonder aanvullende tekst mogelijk kunnen zijn. Of dat zo is, weten we niet. Maar om een goed antwoord te kunnen geven moet dat wel bekend zijn.

Het eeuwige liedje; een duidelijke vraag stellen is een voorwaarde om een adequaat antwoord te kunnen krijgen.

Het moet toch niet zo moeilijk zijn om, als het toch over een keuzemenu gaat, die keuzes mee op te nemen in de vraagstelling, zodat je je oplossing daarop kunt afstellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan