• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als functie gelden voor 500 cellen, kan makkelijker?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lisett

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2013
Hoi!
Ik stuit op een probleempje. Ik heb de volgende functie in 1 cel staan:
=ALS(B21=TEKST('Overzicht Facturen'!C2;"mmmm");'Overzicht Facturen'!F2;)+ALS(B21=TEKST('Overzicht Facturen'!C3;"mmmm");'Overzicht Facturen'!F3;)

Nu wil ik dat die niet alleen F2 en F3 bij elkaar optelt maar dat die het optelt tot en met cel F500. Nu heb ik niet zoveel zin om dit 500x in een functie te zetten. Weet iemand een handigere manier om dit bij elkaar op te tellen als er aan een voorwaarde wordt voldaan?
Alvast bedankt!

Lisett,

Stel dat je het 500x achter elkaar had gezet, dan werkte het nog niet; Dat zou pas sneu geweest zijn.
De ALS functie kun je maar 64x nesten (Excel 2007).

Volgens mij moet je eens kijken naar de functie Somproduct of id.
Ik kan er zo niet veel van maken.
Anders een voorbeeldbestandje.

Hier een voorbeeldje. Links heb ik maanden staan. En rechts datums met bedragen ernaast. Nu is het idee dat achter elke maand een formule komt die zegt, als de datum in die maand voorkomt dan tel ik de waarde erbijop. Het lijstje met datums wordt dus 500 cellen lang (tot G500 en H500)

Bekijk bijlage voorbeeld.xlsx

Volgens mij is het voorbeeld niet compleet gemaakt.
Naar de omschrijving weg te gaan denk ik dat het zoiets moet zijn.
Code:
=SOMPRODUCT((TEKST($G$2:$G$500;"mmmm")=A1)*($H$2:$H$500))

Obv het voorbeeldbestandje kan je ook een draaitabel gebruiken.

Bijlagen

Ik heb de formule van HSV gebruikt! Werkt perfect, bedankt allemaal!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan