• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als Functie icm Gegevensvalidatie Lijst berkenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieterburen

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2008
Voor mijn werk wil ik met behulp van een Excel sheet een productieproces inplannen.

Met behulp van Gegevensvalidatie Lijst volgt een keuze menu. Afhankelijk van de gemaakte keuze die volgt moet de tijd die daarvoor staat worden getoond. Ik doe dit met de Als functie.

Antwoor A=1 uur
Antwoor B=2 uur
Antwoor C=3 uur

Nadeel is dat ik dit alleen voor 1 antwoord kan doen. =ALS(C4=D15;1;2) De overige antwoorden krijgen dan altijd de andere waarde mee. Ik wil dit uiteraard bepalen voor ieder antwoord. Hoe kan ik dit het beste oplossen zonder het gebruik van een Macro.

Ps. Bijgevoegd ook een voorbeeld bestand ter illustratie.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo

Het is mij niet helemaal duidelijk maar kan je niet iets met de vert.zoeken( formule???

mvg Peter

Wat je kan doen is de waarde van cel C2 zoeken in het bereik.
Het is makkelijk als het bereik ook benoemd is zodat er naar kan verwijzen.
(zie bijlage)

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Wat je kan doen is de waarde van cel C2 zoeken in het bereik.
Het is makkelijk als het bereik ook benoemd is zodat er naar kan verwijzen.
(zie bijlage)

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bedankt voor je antwoord. Ik snap hem echter nog niet helemaal. Ik zie dat je het breikt hebt benoemd met OPTIES. (ik zie in de formule dat je de range hebt geselecteerd, hij maakt er dan automatisch OPTIES van?)

Wat ik niet begrijp is het Criteriumtype_getal. Je kan daar 1,0 of -1 invullen. Maar waar kan ik invullen wat de waarde is van de Opties. Ik haal uit jouw formule niet terug dat antwoord A 1 is, antwoord B 2 is en antwoord C 3 is.

Ik zie in ieder geval nu niet waar hij mee moet rekenen.

Het bereik opties heeft de waardes Opties, Ja, Nee, Misschien.
Stel dat gekozen wordt voor Nee, dan is dat de 3e waarde in het bereik.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Nadeel is dat ik dit alleen voor 1 antwoord kan doen. =ALS(C4=D15;1;2) De overige antwoorden krijgen dan altijd de andere waarde mee. Ik wil dit uiteraard bepalen voor ieder antwoord. Hoe kan ik dit het beste oplossen zonder het gebruik van een Macro.
Als je een Excelbestand bijvoegt, plaats het dan altijd als een Excel 97-2003-bestand, dan kunnen veel meer mensen het lezen en heb je ook meer kans op goede antwoorden.
Ik vermoed dat je dit bedoelt:
Code:
=ALS(C4=D15;1;ALS(C4=D16;2;ALS(C4=D17;3;"")))

Allen Bedankt. Op beide manieren krijg ik het nu voor elkaar!

Ps. Bedankt voor de tip inzake Office 97-2003. Zal er rekening mee hoduen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan