Ik kom ergens niet uit met Excel.
Ik heb een excel document met specifieke kosten die gebruikers maken in tabblad 1 - bijv: sms kosten
Hierin heb ik onder andere het mobiele nummer, maar niet de naam van de gebruikers.
In een ander tabblad heb ik een overzicht van alle nummers met de bijbehorende gebruikers.
Niet al deze gebruikers hebben deze kosten gemaakt.
Omdat ik niet alles handmatig wil controleren welke gebruiker bij welk nummer hoort, dacht ik dat ik met de functie ALS / GELIJK wel wat kon.
Mijn kennis van excel is echter niet zo groot dat ik weet hoe ik dit toe kan passen.
Het is lastig te verwoorden, maar ik wil dus het volgende:
tab 1 - ALS nummer (kolom A) GELIJK is, als nummer (kolom A) in tab 2, dan moet hij de naam van kolom B (uit tab2) invoegen, invoegen in het lege veld in tab 1.
Ik heb een voorbeeld bestand, waarin ik de gegevens heb aangepast bijgevoegd.
Hopelijk kan iemand mij helpen. Alvast bedankt voor de moeite!
Ik heb een excel document met specifieke kosten die gebruikers maken in tabblad 1 - bijv: sms kosten
Hierin heb ik onder andere het mobiele nummer, maar niet de naam van de gebruikers.
In een ander tabblad heb ik een overzicht van alle nummers met de bijbehorende gebruikers.
Niet al deze gebruikers hebben deze kosten gemaakt.
Omdat ik niet alles handmatig wil controleren welke gebruiker bij welk nummer hoort, dacht ik dat ik met de functie ALS / GELIJK wel wat kon.
Mijn kennis van excel is echter niet zo groot dat ik weet hoe ik dit toe kan passen.
Het is lastig te verwoorden, maar ik wil dus het volgende:
tab 1 - ALS nummer (kolom A) GELIJK is, als nummer (kolom A) in tab 2, dan moet hij de naam van kolom B (uit tab2) invoegen, invoegen in het lege veld in tab 1.
Ik heb een voorbeeld bestand, waarin ik de gegevens heb aangepast bijgevoegd.
Hopelijk kan iemand mij helpen. Alvast bedankt voor de moeite!