• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als-functie met als resultaat lege rijen: iets aan te doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

greendaychick57

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2013
Beste,

Ik heb een tabblad met daarin in kolom A doelstellingen...
In kolom B staat bovenaan de titel van een oefening en wordt een '1' geplaatst naast elke doelstelling van kolom A die van toepassing is voor die oefening.
Ik wil op een tweede tabblad hiervan een 'samenvatting' maken, waarin enkel alle doelstellingen vermeld staan waarbij in kolom B een '1' stond, staan... Dit lukt met een 'als-functie', maar dan heb ik een heleboel lege rijen over van doelstellingen die niet in de oefening verwerkt zijn.

Is er een mogelijkheid deze gegevens uit mijn eerste tabblad te halen, zonder dat ik lege rijen over heb? Zodat alles mooi onder elkaar staat?

Bedoeling van het document is dat bij het eerste tabblad alle oefeningen vermeld staan met '1' bij de doelstellingen die erin zitten. En dat je dan heel wat aparte tabbladen hebt waarbij de oefening zelf staat met enkel de doelstellingen van die oefening in kwestie, waarop die geëvalueerd kunnen worden..

Ik denk dat het moet kunnen, maar ik weet niet hoe ...

Alvast bedankt!

Ik denk dat ik op dit forum ondertussen een oplossing heb gevonden door middel van:

Sub VerbergONWAAR()
Dim Rij As Long
For Rij = 9 To 20
If Cells(Rij, 1).Value = False Then
Rows(Rij).Hidden = True
Else:
Rows(Rij).Hidden = False
End If
Next Rij
End Sub

Maar waar moet ik dit inputten om het te doen werken? Het is me gelukt het te doen werken, maar telkens ik m'n excelbestand sluit en opnieuw open, is de macro opnieuw weg...

Thx!

Heb je je bestand wel opgeslagen als .xlsm ipv .xlsx (voor Excel 2010). .xlsm geeft aan dat er ook macro's in je bestand zitten, als je je bestand 'gewoon' opslaat als .xlsx is de macro weg

Super zeg!
Dit werkt!
Heb je een idee waar ik best mijn macrocode zet van visual basic? Doe ik dat in elke aparte pagina best, of is één keer bij 'this workbook' programmacode genoeg?
Alvast bedankt!

Als je in de Visual Basic Editor zit kun je een module invoegen (in het schermpje waar ThisWorkbook en Blad1 etc staat op rechtermuisknop drukken en kiezen voor invoegen-Module). In deze module kun je je VBA-code plakken.
Als je vervolgens weer in je Excel-bestand zit kun je via de sneltoetscombinatie Alt+F8 deze macro aanroepen en draaien.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan