• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als functie vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rommel72

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2009
Berichten
5
Hallo allemaal,

ik heb me kleurenblind zitten zoeken in de meerdere topics hier over dan Als functie maar kan het nergens vinden, het staat ongetwijfeld ergens maar ik vraag het stiekem dan maar dubbel.

Mijn ongetwijfeld doodsimpele probleem is het volgende (sorry ben een selfmade Excel-aanrommelaar :confused: ).

Ik heb waardes in meerdere cellen staan (bijv A1 t/m A4) en ik wil dus dat er in een andere cel een tekstmelding komt als er in 1 van de cellen 222 staat.

Nu lukt het me heel simpel om een melding te krijgen als het een enkelvoudige cel betreft (=ALS(A1=222,"Bla","Dubbel bla")) maar ik kan het dus niet vinden hoe ik het voor elkaar krijg als het in cellen A1 t/m 4 staat.

Alvast bedankt voor de tips.

Groetjes Rommel
 
Dat kan op verschillende manieren. o.a in combintaie met aantal.als
Code:
=ALS(AANTAL.ALS(A1:A4;222);"Bla";"Dubbel bla")

mvg leo
 
Zou je aub als de vraag is opgelost even rechts onder willen aangeven dat hij opgelost is zodat niet iemand erachter komt als hij het hele topic pas heeft gelezen.(zoals ik lol)


Met vriendelijke groet AvA
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan