• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als functie werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mitchellth1

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2017
Berichten
12
Goedenavond allemaal,

Tabel
Quits Uitslag
1,5 1,6 4 5
1,7 1,8 2 1
1,6 1,5 3 3Test Excel Mitch.xlsxTest Excel Mitch.xlsx
1,4 2,1 4 5
2,25 2,05 6 4

Als de kleinste Quit wint, Dan is het Win
Als de kleinste Quit verliest dan is het Lost
Wanneer de uitslag gelijk is, dan is het Draw

Echter heb ik dit nodig voor meer dan 500 lines, en wil dus de formule verticaal kunnen doortrekken

Zie attachment voor Excel bestand (+ Extra info)

Wie kan mij helpenBekijk bijlage Test Excel Mitch.xlsx
 
Code:
=ALS(E5=F5;$M$6;ALS(EN(C5<D5;E5>F5);$M$4;$M$5))

Een paar $-tekens plaatsen en hij is wel goed
 
Hoi Popipipo,

Inderdaad deze tekens ben ik vergeten toe te voegen. Echter Zodra je de formule doortrekt klopt het niet meer. Kortom er moet nog iets gedaan worden met de quites formule.
Bij deze zou die altijd eerst naar de kleinste moeten zoeken. Dan de cel van de uitslag en die moet kijken (=1ste Quit is cel 1ste uitslag 2de Quit is cel 2de uitslag)
Vervolgens als je de laatste Cel weet en weet naar welke Cel die bij Uitslag moet kijken, dan moet gekeken worden of die uitslag hoger is dan de andere cel bij uitslag.
Pas dan kan je de hele formule doortrekken
 
Welke van de 5 geeft dan vlgns jou een verkeerde uitslag?
 

Bijlagen

  • Test Excel Mitch-2.xlsx
    13,5 KB · Weergaven: 24
Hoi,

Inderdaad in het voorbeeld zie ik geen fout, maar zie wat ik heb bijgevoegd en kijk dan rechts daar zie je dat ik de formule heb doogetrokken, maar toch dat er een fout staat ( misschien staan er nog wel meerdere fout, maar deze viel direct op)Bekijk bijlage Test Excel Mitch-2 (3).xlsx
 
probeer deze even in X6
Code:
=ALS(U6=V6;$M$6;ALS(OF(EN(R6<S6;U6>V6);EN(R6>S6;U6<V6));$M$4;$M$5))
en kopieer naar beneden
 
Goedenavond,

Vandaag nog even op werk wat zitten puzzelen en ben eruit gekomen wel in een ander Excel-bestand, dus de cellen zijn anders. Echter is de opzet wel hetzelfde.
De formule ziet er als volgt uit en is door te kopiëren naar beneden: =IF(E6=F6;K$8;IF(C6<D6;IF(E6>F6;K$6;K$7);IF(E6>F6;K$7;K$6)))
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan