• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als functie

• Onderwerp starter Onderwerp starter thst
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

thst

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2001
Hallo Allemmal,

Ben tot diep in de nacht bezig geweest, maar krijg het niet voor elkaar.
Als P6 = o dan 1e formule zoniet dan 2e formule
Krijg iedere keer de melding teveel argumenten.
Wanneer ik de 2 formules apart in een cel plaats werkt het wel.

{=ALS(Facturen!$P$6="o";VERT.ZOEKEN(P4&"o";Adressen!$A$1:$P$1953;15;0);INDEX(Adressen!O1:O1953;VERGELIJKEN(P5&0;Adressen!B1:B1953&Adressen!A1:A1953;0)))}

{=INDEX(Adressen!$O$1:$O$1504;VERGELIJKEN(Facturen!P4;Adressen!$A$1:$A$1504;0))}

Angela

Als ik even zo kijk dan klopt het niet helemaal, er staat een spatie in VERGE LIJKEN en die moet er uit, het is VERGELIJKEN.

Wim

Dat is de forumsoftware die dit veroorzaakt.

Angela

Als het in aparte cellen werkt, zet dan de ALS functie in een derde cel en test of dat al werkt.

Hallo Angela,

Wat doe je hier?
{=ALS(Facturen!$P$6="o";VERT.ZOEKEN(P4&"o";Adressen!$A$1:$P$1953;15;0);INDEX(Adressen!O1:O1953;VERGE LIJKEN(P5&0;Adressen!B1:B1953&Adressen!A1:A1953;0)))}
in vergelijking tot
Facturen!P4;Adressen!$A$1:$A$1504
In de laatste vorm ontbreekt &
Ik vermoed het hier in zit.

Laatst bewerkt:
Ik heb de formule's in 2 afzonderlijke cellen gezet, en de als funtie in de 3e cel.
Geen mooie oplossing maar het werkt.

Angela

Beste Angela,

Ook hier heb je weer geen voorbeeld-bestandje geplaatst.
De meeste helpers willen het niet nabootsen, en moeten gokken.
Gokken is dokken.
Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.

Ik begrijp niet wat het doel is van de formules in de openingspost. In de eerste formule zit reeds een test of cel P6 gelijk is aan "o". Waarom dan nogmaals hierop testen?

En ondertussen heeft u alweer 3 topics open staan die niet als opgelost gemarkeerd staan, en waarin u niet de laatste poster bent. Maakt u daar een spel van of zo? Dat is wel jammer voor de helpers.

Wigi

Ik heb de formule's in 2 afzonderlijke cellen gezet, en de als funtie in de 3e cel.
Geen mooie oplossing maar het werkt.

Angela

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan