• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

als-functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

tolga15

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2006
Dag leden,

ik had een vraagje over excel. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Dit is de vraag die behandeld moet worden.

Werkblad factuur

Bereken in g12 m.b.v. de als functie het bedrag aan korting dat kan worden gegeven. Als het eindtotaal in f12 groter is dan 100,000 dan wordt 10% korting gegeven over het eindtotaal, anders wordt geen korting gegeven (kortingsbedrag =0) Maak in je functie gebruik van het percentage in b20. Bereken in h12 het bedrag na korting (eindtotaal - kortingbedrag)

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen

mvg,

Bijlagen

Klinkt (en ziet er uit) als huiswerk voor school :)
Volgens mij is het dan de bedoeling om het zelf te gaan doen en als je het niet weet zelf op zoek te gaan in je boeken of op internet, niet om het dan als vraag door te zetten naar Helpmij.

ik vroeg niet of deze vraag huiswerk was of niet, ik vraag of iemand mij kan helpen en is geen huiswerk maar een oeffentoets;)

Tolga,

Wat heb je zelf bedacht ? Het antwoord geven is niet zo moeilijk maar dat is niet de bedoeling bij een oefentoets.

Dus doe zelf een poging om iets te bedenken met de als functie en dan krijg je hier vanzelf ractie op die poging.

bij deze is de toets gemaakt
Code:
=IF(F12>=100;F12*10%;F12)
and
Code:
=IF(F12>=100;F12-F12*10%;F12)
Een geluk dat ik al bezig was , maar de reactie tegen een helper :evil:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan