• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als-functie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trajana

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2012
Hallo,

Bestaat er de mogelijkheid in Excel dat ik in B5 een formule plaats die weergeeft als ik in A2 invul 2 wat de uitkomst is in A3. A2 en A3 zijn met elkaar verbonden middels een formule > A3=A2*0,4-4

Ik dacht zelf iets met de Als-functie, maar het lukt me maar niet.
Hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd. Heb een ander voorbeeldje gemaakt, omdat het daadwerkelijk bestand vertrouwelijk is.

Alvast dank.

Groeten John

Nee, dat bedoel ik niet;)

Uhm.
Ik zou ik B5 graag een formule willen hebben die aangeeft als ik A2 nu 10 zou invoeren wat er uitkomt in A3.
En dat ik 10 invoer in A5, er in B5 komt te staan als ik in A2 10 zou hebben ingevoerd wat er uitkomt in A3.

A2 en A3 zijn namelijk vaststaande gegevens. En nu wil ik een prognose maken, als je omzet 10% hoger was geweest, dan was je winst 20% hoger bijvoorbeeld.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik begrijp niet veel van wat je wilt :(
Je ziet toch in B5 staan wat de uitkomst is als je in A2 10 in vult ?

Groeten Marcel

Je moet het zo zien dat A2 en A3 vaststaande gegevens zijn. In die cellen wil ik niet morrelen.
In het daadwerkelijk bestand is het allemaal ingewikkelder.
Stel een organisatie heeft 8 medewerkers, en dan daar komt een loonkostenplaatje uit.
Ik wil dan zegmaar weten als het 7 zijn geweest hoeveel is het dan. Als ik dan 7 invoer, dan heb ik het loonkostenplaatje van 8 niet meer.

Ok, ik denk dat ik het begrijp :)
Wanneer moet dan de uitkomst uit cel A3 komen en wanneer uit een ander cel met een andere waarde?

groeten Marcel

Plaats even een voorbeeld bestand met daarin aangegeven wat waar moet komen.
Niels

Ik snap er werkelijk niks van, ik vind het al knap dat jij denkt dat je het begrijpt.;)
Niels

Je moet het zo zien: De huidige situatie is dat A2 (aantal medewerkers) uitmondt in A3 (loonkosten).
Die gegevens moeten zou blijven staan.

Nu wil ik graag weten als er één medewerkers minder was geweest, wat dit voor invloed zou hebben gehad op de loonkosten. Ik wil dan uiteindelijk het verschil in loonkosten.

Ik zou dan graag in A5 invoeren dat het 1 medeweker minder was geweest. Ik voer dus bijvoorbeeld 8 in. Dan wil ik in B5 zien wat de gevolgen voor de loonkosten zouden zijn geweest.

:confused:???????????????:confused:
zoiets????
in B5
Code:
=A3/A2*A5

Niels

Zet de formule =(A5*0,4-4) eens in B5... en vul dan eens wat in A5 in.
Volgens mij moet dat het zijn.

Want in A3 heb je de formule =(A2*0,4-4) staan, toch?

Aangezien je niet in A2 of A3 wil morrelen kan je het beste gewoon dezelfde formule ergens anders neerzetten en daar gaan experimenteren met invullen.

Bekijk bijlage test.xlsx

Nu wil ik graag dat B5 12600 komt te staan, en dat dezelfde formule wordt gebruikt die ook in A3 wordt gebruikt.
Stel dat ik de formule in A2 verander. Dan moet ook de formule in B5 veranderen.

Zet de formule =(A5*0,4-4) eens in B5... en vul dan eens wat in A5 in.
Volgens mij moet dat het zijn.

Want in A3 heb je de formule =(A2*0,4-4) staan, toch?

Aangezien je niet in A2 of A3 wil morrelen kan je het beste gewoon dezelfde formule ergens anders neerzetten en daar gaan experimenteren met invullen.
Het probleem is dat het niet een formule is, maar om van A2 naar A3 komen worden heel veel tussenstappen met formules gebruikt.

Het loopt niet altijd lineair:(

Dan zul je toch echt meer uitleg en een duidelijker voorbeeld moeten geven.
Ik voldoe nl 100% aan de eisen uit je voorbeeld bestand.

Niels

In je test bestanden doe je slechts een eenvoudige berekening toevoegen.
Vanuit die eenvoudige formules zijn de oplossingen die Niels28 en ik aangeven gewoon geschikt.

Maar dan nog: Al is de formule opbouw nog zo complex: een 1 op 1 kopie ervan in andere cellen werkt gewoon voor wat jij wil.
Maar A2 zijn het aantal werknemers? dus dat is dan toch gewoon een vaste waarde, of zit daar dan ook weer een formule in wat niet je aantal werknemers wordt maar een andere waarde?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan