• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Howliu

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2012
Hallo,

als weer tijdje geleden dat ik excel heb gebruikt..
Daarom weet ik niet meer hoe ik mijn 'als'formule kan gebruiken totaal tab colom 'i'
er zijn twee definties; colom F en G verwijzen naar tab Definities;
Tab definities beoordelingen;

Difficulty level;
colom B2 t/m/B6 met in colom E2 t/m E6 de waarde (in totaal tab colom F)
Uniticy level; colom B7 t/m B11 en colom E7 t/m E11 de waarde

hoe krijg ik de formules korrekt..Bekijk bijlage Pound5 bewerkt.xlsx

kan iemand mij helpen svp?
BVD

Hallo Howliu,

De vraag is mij niet helemaal duidelijk maar ik doe toch een poging.

Probeer het eens met :

Code:
=VERT.ZOEKEN(F2;difficulty_lst;3;ONWAAR)*H2+VERT.ZOEKEN(G2;Unicity_lst;3;ONWAAR)*H2

Bijlagen

Bekijk bijlage 199095content
resolutie kwaliteit

A & B hebben drie verschillende waardes;
4K S;40 M;50 L;60 (Zie tab definities B/C-15t/m 17)
1080 S;10 M;20 L;30 (Zie tab definities B/C-18t/m 20)

Daarnaast zijn er 2 andere variabelen;
dat zijn Definities;Bekijk bijlage Pound5 bewerktv2.xlsxBekijk bijlage Pound5 bewerktv2.xlsxBekijk bijlage Pound5 bewerktv2.xlsx
level en waardes
uniekheid;
level en waardes

De formule die ik zoek is;
=(beginwaarde x definitiewaarde variabel) + (beginwaarde x uniekheidwaarde variabel) = totale waarde

hoop dat het wat duidelijker is..
anders ben ik ook via skype te bereiken;
hyeamliu

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Howliu,

Helaas is het mij nog niet helemaal duidelijk.

Kan je in jouw voorbeeld aangeven welke antwoorden je verwacht en hoe je deze berekend hebt ?

ik ga het proberen Gerard,

voorbeeld;
tab total; video4 (ColomnA5) is(1080) S, 10 ( verwijst naar Definition tab B-C 18) x 1.1 (difficulty; easy level 1 =1.1 (verwijst naar definition tab C & D2) + 10(uniticy level 2= 1.15 verwijst naar Definition tab C & D8) -10 = total value
nu is het de bedoeling dat in de total tab ik een waarde aangeef voor difficulty en uniticty die in de berekening wordt omgezet in 1.x om zo tot een totaal waarde te komen.
als er een makkelijkere manier is verneem ik dit uiteraard ook graag. wat er zijn meerdere wegen naar rome :-)

VenA, de formule is bijna compleet.
Zou het zelf wel willen doen maar heb onvoldoende inzicht.

totaal tab unicity (row G) koppelen met tab definities tab Uniticy 7 t/m 11 en verbinden met eindsom totaal tab US$ (zoals eerder met difficulty grade)
dan is de formule compleet.

hoop dat het duidelijk is anders verneem ik het graag.
bij voorbaat dank.

Laatst bewerkt:
lezen:cool:
Anders graag een duidelijk voorbeeld waar ook de uitkomsten in staan.
Voor jou is het waarschijnlijk wel duidelijk wat je wil en wat de uitkomst moet zijn. Voor mij en andere helpers blijkbaar niet. Nu loop je al vanaf 08-12-2013 te zoeken naar een antwoord. Terwijl de oplossing vrij simpel is (denk ik). Maar als je de vraag niet helder kan stellen/maken dan kan het heel lang duren voor er een oplossing komt.

@Howliu
Zou je de excel file eens in paint kunnen bewerken en EXACT aangeven wat je wilt wat elke cel moet doen? Wellicht maakt een visueel beeld erbij de vraag ietwat duidelijker, want: "hoe krijg ik de formules correct?" is niet een duidelijke vraag ;)

@gast0182 dit is een excelforum. Voor paint en plaatjes zijn er voldoende andere fora/forums.:)

Laatst bewerkt door een moderator:
@Vena,
Zo wordt het toch een stuk duidelijk - aangezien de vraag blijkbaar "zeer ingewikkeld" is:)

Een plaatje van excel bewerkt in paint blijft excel en hoort hier ook gewoon thuis imo.

Nieuwe ronde nieuwe kansen iets korter en de vorige bijlage voor het uploaden blijkbaar niet opgeslagen.

PHP:
=(INDEX(Difflculty;VERGELIJKEN(F2;definities!$D$2:$D$6;0);2)+INDEX(Uniticy;VERGELIJKEN(G2;definities!$D$7:$D$11;0);2))*H2

Klopt de uitkomst nu wel?

Bijlagen

Nieuwe ronde nieuwe kansen iets korter en de vorige bijlage voor het uploaden blijkbaar niet opgeslagen.

PHP:
=(INDEX(Difflculty;VERGELIJKEN(F2;definities!$D$2:$D$6;0);2)+INDEX(Uniticy;VERGELIJKEN(G2;definities!$D$7:$D$11;0);2))*H2

Klopt de uitkomst nu wel?

het duurde even vanwege de feestdagen..*maar alsnog hartelijk dank!
ik ga het vanavond checken en laat het weten.
groet,
HL

Da's mooi. Wil je de vraag nog wel even op opgelost zetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan