• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als het getal groter is dan 0 dan

Status
Niet open voor verdere reacties.

McPhone

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2001
Ik weet niet niet of ik goed zit, maar wil het volgende

als (a15>0;(a15*a19);" ") werkt niet :(

oftewel als 15 is groter dan 0 dan moet hij a15*a19 in de cel plaatsen anders moet hij hem leeg laten

thanx

Ik denk dat 'ie zo beter werkt..............

=ALS(A15>0;A15*A19;0)

sorry was er vergeten bij te vertellen dat A15 de formule staat =ALS(Selectie!B24=0;" ";Selectie!B24)

als ik dus nu de formule inklop krijg ik #####

##### is ook een aanduiding dat de kolom niet breed genoeg is om de waarde te vertonen. Verbreed de kolom eens.

tja,

op deze "afstand" kan ik je Excelwerkblad moeilijker inschatten, ik zou 'm moeten zien................

maar.......... de voornoemde syntax van de formule is wel een juiste......... :D

krijg je geen kringverwijzing foutmelding of zo?

zal proberen het uit te leggen

Ik laat met uitgebreid filter alle waardes zoeken van de waarde van een cel (die komen een tabblad 1)

In tabblad 2 haalt hij de gegevens uit een cel (tabblad 1)

Nu wil ik die waarde vermedigvuldigen met een andere waarde, alleen als die cel niet gevuld is mag hij niets weergeven. Als er wel een waarde is mag hij de uitkomst geven.

Vervang >0 in de formule door <>"", oftewel "is niet gelijk aan niets". Dus als er iets staat, moet ie het doen:

=als(A8<>"";A8*E8;"")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan