• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als if part 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

deheugden

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
als ik de als if functie wil gaan gebruiken in combinatie met de max functie op de volgende manier;

als waarde in die en die cel is max van een hele geselecteerde kolom plaats dan een € in de kolom vlak naast de waarde die max is; hoe moet ik dat aanpakken?
dus een combinatie van als if met max die als uitkomst dan een symbool plaatst i n een andere kolom

bedankt.

ok.

je hebt kolom a1 tot en met kolom a10. hier staan waardes in; a1= 10,a2=20, enz tm a10=100. wanneer ik dan met de functie max; =MAX(A1:A10) in a11 plaats,dan komt daar de uitkomst 10.aangezien 10 het hoogste getal is.wat ik eigenlijk wil, is dat ik via een formulie kan aangeven dat rechts van de hoogste waarde(a10 hier),een teken(bijv. het euro teken) geplaatst word.Dus in B10 komt het symbool € te staan.
zoeits wil ik eigenlijk.

Ik vermoed in dit geval in B:
Code:
=ALS(A1<>0;ALS(A1=MAX(A1:A15);"€";"");"")
en doortrekken naar beneden.

Groet,

Ik ga voor

=ALS(MAX($A$1:$A$10)=$A1;"€";"")

en doortrekken.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan