Als ik de computer opnieuw opstart geluid weer weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alexwes31

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2007
ik heb een probleem als ik de audio installeer bij apparaatbeheer . heb ik opeens weer geluid als ik de computer weer uitzet en dan een dag later weer aan zet kan ik niet op windows XP komen en dan kom ik in een keuze menu en dan moet ik kiezen tussen

Veilige Modus , Veilige Modus met netwerk,laatste instellingen die werkten, of windows normaal starten , als ik op normaal starten druk dan kom ik niet in windows Xp als ik laatste instellingen die werkten klik dan kom ik erin maar zonder geluid en dan moet ik weer alles opnieuw installeren :evil:

mijn Moederbord: MSI K9N NEO

ik denk dat het misschien ligt aan dat ik hardeschrijf H: is inplaats van C:

Kunnen jullie me Helpen

Alvast Bedankt

ik denk dat het misschien ligt aan dat ik hardeschrijf H: is inplaats van C:
Bedoel je dat je Windows XP op H hebt geinstalleerd? Waarom?

Verder lijkt het er op dat de stuurprogramma's voor je geluidskaart een conflict veroorzaken. Wat voor geluidskaart heb je?

Beide drivers geïnstalleerd??
Dan computer uit en later weer aan en hopen dat het dan allemaal wel goed gaat.

heb ik gedaan

:evil: oke heb dat gedaan maar toen kwam ik er niet in en toen op keuzescherm alle instellingen die werkten geklikt en geluid is weer weg

Op dezelfde MSI-site die maestro12 gaf, kun je bovenaan een Engels manual downloaden met instructies hoe de Realtek-driver maar ook de Raid-drivers geinstalleerd moeten worden. (Bijlagen A en B.) Heb je die voorschriften voor de Raid-controller, te installeren tijdens de setup van Windows XP, opgevolgd?

beter

toen ik die aanwijzingen volgde kreeg ik weer geluid dus opnieuw opgestart kwam er weer in AUDIO blijft er opzitten maar geen geluid want er komt een vraagteken te staan bij PCI Device en dat had ik toen daarvoor al geinstaleerd:evil:

Heb je soms naast je onboard geluidskaart van Realtek ook nog een "losse" geluidskaart op je moederbord in een PCI-slot gestoken? Of die PCI-kaart moet er uit, of de onboard moet op Disabled gezet worden in je BIOS.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan