Als ik het moederdord vervang...Raak ik dan alles kwijt van mijn hardeschijf ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

pupkhe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jan 2013
Ik heb het gevoel dat mijn moederbord kapot is...En wil deze vervangen door een nieuwe...Maar ben bang dat ik alles kwijt raak wat ik op mijn pc heb zoals foto`s enzo....En ik kan ze er niet afhalen omdat ik ook niet in de pc kom..Het is begonnen met een blauw beeld...maar inmiddels krijg ik helemaal geen beeld...en als ik de pc aanzet hoor ik ook een lange piep...het beeldscherm is niet kapot,omdat deze het prima doet via andere pc..

Alles wat je hebt opgeslagen staat op je harddisk.
Dat staat helemaal los van je moederbord en raak je dus niet kwijt bij een vervanging ervan.
Je zult wel Windows opnieuw moeten installeren en dus zorgen dat je je persoonlijke zaken op bijvoorbeeld een externe harddisk zet.
Als je exact hetzelfde type moederbord plaatst dan hoeft dat weer niet.

Maar 1 advies is altijd de beste: Zorg dat je alles wat je niet kwijt wilt eerst veilig stelt.
Voor je bestaande spullen waar je nu door het defecte moederbord niet bij kunt zou je dat kunnen doen door die disk in een een andere PC te zetten of in een docking station.
Dan kun je eerst alles kopiëren.

Laatst bewerkt:
Door een ander moederbord zul je denkelijk niet meer in windows kunnen komen, data blijft gewoon op de schijf.

Maare, eerst erachter komen wat het werkelijk is, een aanhoudende piep ruikt meer naar een gesneuveld geheugenreepje.

Opstarten met alleen de systeemspeaker, CPU en voeding, welke beeps krijg je dan?

Met het vervangen van het moederbord blijft windows gewoon werken. Je moet alleen wel de juiste drivers erop zetten.

Maar, eerst maar eens uitzoeken wat er echt kapot is; volg de adviezen va Lange Pier

Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan