• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS in ALS formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

argreenwood

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2009
Beste,

Ik kom er maar niet uit om een ALS in een ALS formule te krijgen, ik wil het volgende graag uit krijgen:

Te betalen BTW
NB: 1998,39 (J49)

Te vorderen BTW:
NB: 5710,24 (E85)

Op het moment heb ik in mijn BTW boek (cell G52)

=ALS(J49>E85;"Te betalen BTW";"Te vorderen BTW")

Wat ik graag zou willen is dat in diezelfde cel ( of andere cel) het bedrag wordt getoont wat inderdaad overblijft dus bijvoorbeeld Te vorderen BTW 3711,85 of indien het te betalen BTW is dat hij dat ook aangeeft, nu krijg ik namelijk #WAARDE! als ik di gebruik

=ALS(G52="Te vorderen BTW";E85-J49)

Hoop dat iemand mij kan helpen!

Alvast bedankt!

Code:
=ALS(J49>E85;"Te betalen BTW: ";"Te vorderen BTW: ") & ABS(E85-J49)

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Super thnx! Alleen krijg ik nu velen decimalen te zien, wanneer ik deze kleiner wil hebben doet Excel er niks mee, ook niet als ik de eigenschappen verander van standaard naar financieel. Enige idee hoe ik dit kan oplossen?

Hulde!

Zo zou het kunnen.

Code:
=ALS(J49>E85;"Te betalen BTW: ";"Te vorderen BTW: ") & AFRONDEN(ABS(E85-J49);2)

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Alweer bedankt voor de snelle reactie, merk alleen nu dat ik hier niet verder mee kan rekenen, was niet de bedoeling, sorry voor de moeite, is het wel mogelijk om het op te splitten in 2 formules, ene die weergeeft Te vorderen BTW / Te betalen BTW (die ik eigenlijk al had) en daaraan gekoppeld in een losse cell die rekent hoeveel het te betalen of vorderen is? ik had al een beetje geklungelt, want wil niet te veel moeite vragen, als je me nog 1x zou kunnen helpen zou ik hartstikke blij hier mee zijn..

Probleem nu is namelijk dat ik er niet mee kan doorrekenen helaas

Wat ik dus eigenlijk graag wil hebben is het volgende:

Stel Te vorderen BTW > Te betalen BTW dan Te vorderen BTW weergeven incl bedrag (wel in andere cel zodat ik er mee kan doorrekenen bijvoorbeeld I52)
maar ook stel Te betalen BTW > Te vorderen BTW dan Te betalen BTW weergeven incl het te betalen bedrag (deze indezelfde cel als I52)

Laatst bewerkt:
Als je het in 2 formules wilt plaatsen dan kan dat als volgt:
Formule 1.
Code:
=ALS(J49>E85;"Te betalen BTW: ";"Te vorderen BTW: ")

Formule 2.
Code:
=AFRONDEN(ABS(E85-J49);2)

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan