• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS / ISFOUT / EN / OF .... wie helpt mij even op weg....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Huigie

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2001
.... zodat ik op de juiste golflengte zit en zelfstandig door kan....

Ik ben een nieuw sjabloon aan het maken, die collega's moeten invullen, welke ook een beetje gebruiksvriendelijk moet zijn en gebruikersfouten zoveel mogelijk moet tegengaan. Nu moet ik volgens mij zovaak een ALS in combinatie met EN of OF gebruiken, dat ik de weg een beetje ben kwijt geraakt.

Voorwaardelijke opmaak lukt mij ook niet helemaal naar wens....

Wie helpt mij een stuk op weg???? ;)

Kun je een duidelijker omschrijving geven over welke formules (in welke cel) het gaat?

Kun je een duidelijker omschrijving geven over welke formules (in welke cel) het gaat?

Als je de formule in cel G31 neemt, dan wordt daar nog geen rekening gehouden met het antwoord in cel C14
Als je de formule in G37 neemt, wordt er nog geen rekening gehouden met alle kortingen die in kolom F netto 3 hebben staan en niet met het antwoord in cel C14

..... Ik heb moeite met het samenstellen van de formule-boom, als je a zegt ga je links en zeg je b ga je rechts, maar als iemand anders c zegt, ga je rechtdoor.....

In cel G53 en G54 zoek ik de formule voor wel of niet een kruis in n6 of n6t

voordat ik verder ga. ;)

Tot en met het 1e deel van opmerking 2 zit het er volgens mij in. Tot dat bedrag = leeg, en dan moet er een formule worden ingevuld.

Graag eerst even testen en mijn vragen in de opmerkinge 1 en 2 doornemen en eventueel uitleggen.

suc6 alvast.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hans, dank voor uw snelle reactie!!!

reactie op opmerking G31: het bedrag van de conditie delen door de prognose-omzet in D4, al dan niet vermindert met de betalingskorting (afhankelijk van ja of nee).
Leeg moet reageren alszijnde nee.

voordat ik verder ga. ;)

Tot en met het 1e deel van opmerking 2 zit het er volgens mij in. Tot dat bedrag = leeg, en dan moet er een formule worden ingevuld.

Graag eerst even testen en mijn vragen in de opmerkinge 1 en 2 doornemen en eventueel uitleggen.

suc6 alvast.

Ik heb e.e.a. getest en hier en daar wat aanpast, en inderdaad het begin is er!!!
Nu moet voor bijvoorbeeld cel g37 de formule nog kloppen bij "ja" in E14.
Heb in kolom P nav jouw voorzet wat zitten knutselen, maar krijg nog niet de goede waarde.

Daarna moet de voorwaarde voor het geval iemand een percentage opgeeft ipv een berdag (kolom E dus ipv D)

Kun je me verder op weg helpen?

Als ik vavavond voldoende tijd over heb :), dan zal ik er weer even induiken.

Ik neem aan dat je als het bestandje klaar is dan je het dan ook beveiligd.

Bert

Als ik vavavond voldoende tijd over heb :), dan zal ik er weer even induiken.

Ik neem aan dat je als het bestandje klaar is dan je het dan ook beveiligd.

Bert

Jazeker Bert, wordt ie daarna beveiligd.... :D

Ben nu nog een andere variant aan het bedenken, door rijen toe te voegen waarin al een nieuw berekende omzet zichtbaar is na een conditie. Dus onder "korting op facuur" regels met omzet al dan niet na aftrek van die BK. Deze nieuwe cellen kunnen dan als rekencel gebruikt worden voor de overige condities.
Als ik dan weer rijen toevoeg met de omzet na aftrek van netto3 condities, heb ik weer nieuwe waardes voor de berekening van netto 6.
Zo worden de formules misschien minder lang, en voor de buitendienst beter zichtbaar hoeveel ze nou eigenlijk wel niet weggeven.... :evil: ;) ;)

Ik ga vanavond als mijn kroost op bed ligt ook weer verder puzzelen....

Dank voor de hulp en misschien tot vanavond dan.

Groetjes

Hallo Jacqueline,

Misschien moet je 2 (of meer) kolommen maken.
kolom 1 zonder korting,
kolom 2 met korting.
kolom 3 % korting tov bedrag zonder korting.

Misschien ook iets dat als ze zelf een kortingsbedrag in kunnen vullen wat er dan gebeurt.

mogelijkheden genoeg.

kijk maar eens.
ik de kolommen O tm S staan per onderdeel de formules.
N6 & N6Totaal kloppen nog niet volgens mij.

kloppen de uitkomsten wel?

suc6 tot zover.

Bert

Bijlagen

nou, volgens mij ben ik met de formules bijna daar waar ik wezen moet...

volgende struikelblokken heb ik nog:

1) betalingskorting in rij 23 -> als hier nix in gevuld wordt, mag hij geen foutmelding FOUT geven. Dit zou opgelost moeten worden op de voorwaarde ja/nee/leeg uit te breiden met nvt, die qua berekening dus niet meer naar rij 23 kijkt, maar geen foutmelding geeft.

2) als bij overige condities wel een waarde wordt ingevuld in D of E, maar niet in A, dan moet ook FOUT verschijnen.

2) berekening n6 en n6t lukt nog niet, maar die laat ik nog even voor wat ie is

3) voorwaardelijke opmaak:
a) als bij overige condities in kolom A wat wordt ingevuld dan moet cel D en E een kleurtje komen, welke weer verdwijnt als er bij D of E wat wordt ingevuld
b) item, maar dan kolom A in combinatie met L en M
c) als in F14 nvt wordt ingevuld, mogen de cellen in rij 23 kolom g t/m K niet kleuren

Hoop dat iemand mij dat laatste zetje nog kan geven :o

Groetjes,

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan