• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS ISTEKST met naamherkennen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

whitje

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2008
Ik heb een formule gemaakt welke het inprincipe wel doet (hij geeft geen foutmelding voor de formule) maar hij geeft geen waarde aan.

Het gaat om het volgende.
A B
1 Piet x
2 Sylvia
3 Piet x
4 Klaas x
5 Klaas
6 Sylvia

Nu wil ik dat hij wanneer er iets in kolom B staat achter een van die namen dat hij dan 1 opteld

Dus nu zouden de waardes moeten zijn
Piet = 2
Klaas = 1
Sylvia = 0

Ik gebruik nu de volgende formule:
=SOM.ALS('[rooster.xlsx]week 1'!$F$16:$F$47;"Piet";ALS(ISTEKST('[rooster.xlsx]week 1'!$K$22:$K$47);1;0))

De celeigenschappen staan nu als volgt:
in de cel waar die 'de teksten' op moet tellen staat hij op getal
In de cel waar de teksten komen (in dit geval B) staat hij op standaard

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen

gr. whitney

Staan de kruisjes in dezelfde cel als de naam of in de kolom ernaast.
Staan ze ze in dezelfde cel mogen ze er dan ook in de cel ernaast gezet worden?

Beste,

dus als er iets in kolom B staat.

Code:
=SOMPRODUCT(($A$1:$A$6=E1)*($B$1:$B$6<>""))

Met de namen die gezocht moeten worden te beginnen in E1.

succes.

Ja sorry ik dacht het onderelkaar gezet te hebben maar schijnt van niet het is als volgt:

de namen onder A en de kruisjes onder B dus ze staan inderdaad in een andere cel ;)

Harry: Ik begrijp je formule niet helemaal, ik kan nu ook niet uitproberen of hij het doet ga het later op de avond even proberen in ieder geval alvast bedankt.

Kan iemand misschien ook uitleggen waarom die formule die ik had niet werkt want die lijkt me nog steeds vrij logisch??......of stel ik nu een hele domme vraag

Laatst bewerkt:
Ja sorry ik dacht het onderelkaar gezet te hebben maar schijnt van niet het is als volgt:

de namen onder A en de kruisjes onder B dus ze staan inderdaad in een andere cel ;)

Harry: Ik begrijp je formule niet helemaal, ik kan nu ook niet uitproberen of hij het doet ga het later op de avond even proberen in ieder geval alvast bedankt.

Kan iemand misschien ook uitleggen waarom die formule die ik had niet werkt want die lijkt me nog steeds vrij logisch??......of stel ik nu een hele domme vraag

Had het al zo getest. :D
En voldoet mijn formule daar niet aan?

Nou, dan maar een voorbeeldje?

Oké, dat zijn er dus nu twee. :-))

Bijlagen

Laatst bewerkt:
hooooooowww stop maar met antwoorden ik heb al een paar top antwoorden gekregen nu alleen hopen dat ik hem in eigen ebstandje kan krijgen :evil:

maar echt top die antwoorden bedankt

Ikke heb dezelfde formule gebruikt als Harry als eerste gaf, deze heb ik nu ingevuld in de formule zoals ik hem nodig heb (moet namelijk koppelen naar ander bestand).

de Formule ziet er als volgt uit
=SOMPRODUCT(('[rooster.xlsx]week 1'!$F$22:$F$47=B3)*('[rooster.xlsx]week 1'!$K$23:$K$47<>""))

ik krijg als waarde in de cel staan #N/B

dus nu doet hij het als nog niet :(:shocked:

Later de andere formule ook nog geprobeerd en die doet hetzelfde dus daarbij krijg ik ook als waarde in de cel #N/B

Laatst bewerkt:
Heb je het wel eerst opgeslagen, en opnieuw geopend?

een voorbeeldje posten die dichter bij de werkelijkheid aanleunt i.p.v. een werbladje en denken dat je nadien kan overzetten van het ene naar het andere blad .
test bestandjes maken die de realiteit weergeven en niet de improvisatie , van hoe het zou kunnen - moeten of der voor doorgaan . Bepaalde mensen zoeken een oplossing en hups daar gaat deze wegens niet bruikbaar :confused:.

Groeten ,
Daniël

Laatst bewerkt:
Geprobeerd om op te slaan en opnieuw te openen geeft nog steeds zelfde waarde:(

:confused: hoezo het idee blijft toch hetzelfde of ik nou dit wil op hetzelfde blad of dat ik de uitkomsten in een ander bestand wil als waar de kruisjes gezet worden, ik verwijs alleen naar anderen cellen, dus snap het probleem niet helemaal. Maar goed ik maak wel even iets simpels wat er op lijkt. :thumb:

Ikke heb dezelfde formule gebruikt als Harry als eerste gaf, deze heb ik nu ingevuld in de formule zoals ik hem nodig heb (moet namelijk koppelen naar ander bestand).

de Formule ziet er als volgt uit
=SOMPRODUCT(('[rooster.xlsx]week 1'!$F$22:$F$47=B3)*('[rooster.xlsx]week 1'!$K$23:$K$47<>""))
ik krijg als waarde in de cel staan #N/B

dus nu doet hij het als nog niet :(:shocked:

Later de andere formule ook nog geprobeerd en die doet hetzelfde dus daarbij krijg ik ook als waarde in de cel #N/B

Maak van die $23 eens $22 en zie dan eens weer.

Is het dit wat je zoekt , De uitkomst staat op blad 3

Groetjes ,

Daniël
Oeps was aan het typen terwijl jij je berichtje hebt gezet , suc6 ermee

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Daniel bedankt maar de fout is al ontdekt .... probleem opgelost :)

whahah en ik terwijl jij het aan het aanpassen was :p

Laatst bewerkt:
Daniel bedankt maar de fout is al ontdekt .... probleem opgelost :)

whahah en ik terwijl jij het aan het aanpassen was :p

Ik moest het eerst nog downloaden en bewerken , en ben zeker dat de tip van HSV kwam (;) )
Alvast , je bent geholpen .

wat jij zei harry, dus die 23 naar 22 veranderd en dat was :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan