Als je dit weet dan ben je goed :p

Status
Niet open voor verdere reacties.

Batman755

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2007
Berichten
81
Hey,

Ik had hierover al een post gemaakt maar omdat het een zeer lange post was had ik het gevoel dat sommige deze niet helemaal wilde lezen. Dus ik zet hier even de samenvatting zodat het een beetje sneller gaat voor jullie en dat ik weer geholpen kan worden :)

Probleem : Kan geen xp op laptop zetten.

Als ik de laptop opstart met de installatie cd van xp dan kom ik aan de lijst van bestaande partities en niet-gepartitioneerde ruimte = leeg

onbekende schijf
< geen schijf in dit station>

Met de installatie cd van xp kan ik dus niet xp op de laptop installeren omdat die de schijf niet kan zien. Sommige zeiden dat het aan de SATA driver van de harde schijf lag. Dat ik deze moest integreren op de installatie cd van XP.

Bijkomend probleem: Als ik een nieuwe pc koop. Ga ik dan weer een nieuwe installatie cd moeten maken met de passende SATA driver van die pc geintegreerd op de installatie cd?

Probleem: Ik vond geen nodig INF bestand van de sata driver die nodig is om te kunnen integreren in de installatie cd van xp.

Oplossing2: integreer SP2 van windows op je installatie cd.
=> staat er al op dus daaraan kan het ook niet liggen.


Wat te doen?

Achterhalen waar ik dat INF bestand kan krijgen? Maar het idee is nogal raar dat je dan per pc een bepaalde installatie cd nodig hebt met de juiste sata drivers erop zodat je deze kunt gebruiken voor je pc?

Wat denken jullie dat het beste is?
 
Is dat een vista laptop?

Heb je wel eens met een boot cd gewerkt?
Bv http://www.hiren.info/pages/bootcd
Even zoeken op google naar een downloadlink

Als je die hebt gemaakt dan start je van die cd op en gebruik je de partitie programma's (1 daarvan) om de partitie's te verwijderen en dan opnieuw aanmaken (ntfs)
Dan de cd van Xp erin en nog eens proberen te installeren
 
Laatst bewerkt:
Moet ik dan op die site bij downloads dat eerste downloaden? bootxp250.zip ???

Dit dan op een cd branden?
 
Het antwoord blijft nog steeds hetzelfde:

Je hebt SATA drivers nodig, of los op een diskette of geintregreerd in de XP installatie cd.

En ja, die SATA drivers zijn voor iedere laptop/pc weer anders....
 
Ik heb het spul zelf nog even bekeken en gedownload van de Medion site:

- ga naar de Medion site
- ga naar de pagina drivers en ondersteuning van joyw laptop
(heb je al eerder gedaan)
- download daar van de SATA drivers de 3e mogelijkheid!!!!!!
- voer het exe bestand uit

Je krijgt ni een map c:\medion waar toch echt de .inf files in staan!!!!!!!
 
Afhankelijk van je BIOS is het soms mogelijk om je HD niet in SATA mode maar in een IDE compatibele mode te schakelen.
Zodoende "ziet" je systeem je harddisk ook zonder sata drivers en kan de installatie van XP gewoon doorgaan.
 
Afhankelijk van je BIOS is het soms mogelijk om je HD niet in SATA mode maar in een IDE compatibele mode te schakelen.
Zodoende "ziet" je systeem je harddisk ook zonder sata drivers en kan de installatie van XP gewoon doorgaan.

Soms wel, maar met deze Medion niet helaas!
 
De eerste keer had ik die eerste sata driver gedownload. vandaar dat ik geen INF bestand vond :(

Dan probeer ik het nog eens met nlite.
 
De benaming ervoor is soms onduidelijk, weet je waar ik BIOS gegevens kan vinden van deze machine?

Bij deze machine kan het niet zoals ik al zei. Vandaar dat er op de site ook verschillende SATA drivers staan om te downloaden!!
 
Oke, da's duidelijk.
Het slipstreamen van SATA drivers zou wel moeten lukken, ik heb een duits topic gevonden waarin iemand meldde dat hij daarin geslaagd was.
 
Ik en anderen hebben in het eerdere topic ook al Nederlandse en Engelse links gegegevn...
 
Diw sata drivers zijn niet nodig, heb al een boel laptops omgezet naar xp en die zijn ook allemaal sata, ik doe via de boot cd de partities verwijderen en dan gelijk nieuwe aanmaken (ntfs, snel) en als je dan opnieuw opstart met de xp cd dan ziet ie de partities wel, je moet namelijk van de Vista BootLoader af die op de schijf staat en dat kan je doen door de partities eerst te verwijderen, maar omdat de xp cd nog niet werkt gebruik je dus de bootcd eerst om te partitioneren.

http://www.live-share.com/files/344999/9Down.COM_Hirens.BootCD.9.5.rar.html
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan