Als je het goede antwoord weet ben jij een échte kenner!

• Onderwerp starter Onderwerp starter wivo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wivo

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2004
Komt-ie:
Ik werk via een intranet, de router (poorten etc) is alleen door 'systeembeheer' te wijzigen. Er zijn 2 pc's direct (via kabel) op de draadloze router aangesloten.
Met mijn ppc kan ik na invoeren van de wep-key (64b) zonder problemen het net op, net als met de laptop van mijn dochter en die van mijn schoonzoon. Míjn laptop doet het echter niet... Alleen als de router-beveiliging eraf is gaat het wel. Deze is echter wel noodzaak ivm het intranet. Ook een andere key heeft geen nut. Wpa met 128b ook niet.
Reeds 3 systeembeheerders zijn langsgeweest, zonder resultaat.
Het is een Dell Latitude D505, adapter is Intel Pro/Wireless 2200BG Network Connection.
Software: originele XP pro, firewalls uitgeschakeld: Blackice en XP. De allerlaatste drivers zijn geïnstalleerd. Alles al 2x opnieuw geïnstalleerd. De bios geflashed maar het maakt allemaal niets uit. Het netwerk wordt wel gevonden.

Eerst was de gedachte dat er iets mis zou zijn met mijn laptop, toen met de software en nu weet men het niet meer....

Welnu: echte freaks: Willem wants yóu!:cool:

Ik vind, je kan maar beter zorgen dat je zélf die kenner wordt. ;)
Serieus, op Helpmij staan de Tips & Handleidingen, met het onderdeel Netwerken.. Ik denk dat het in ieder geval zinvol is om dat goed door te lezen.

Ik denk dat je de driver voor je intel draadloze netwerkkaart moet gaan updaten.

Veel succes gehad met mensen te leiden naar: deze pagina

Haal via die pagina de driver-software op, en liefst ook de bijbehorende documentatie (die is ook in het NL).

Eerst de 'oude' driver software verwijderen voordat je deze software installeert.

Mocht dit helpen, dan wil ik graag het omgerekende salaris van de 3 netwerkbeheerders op mijn rekening ontvangen ajb.! :p

Succes,

Tijs.

netwerk

Weet je, ik heb veel topics gelezen maar kwam er niet eentje tegen waar ik daadwerkelijk wat mee kon of de gelinkte software werkte niet. Ook de beheerders konden er niets mee... :rolleyes:
Ik ga vanavond het een en ander weer uitproberen.

Ik hoor wel of je er wel of niet uitkomt. Graag wel helder blijven terugmelden tot waar je gekomen bent, en wat voor meldingen er eventueel ontstaan.

In mijn 'handtekening' kun je vernemen hoe een schermafdruk te posten, voor het geval je er niet uitkomt op een bepaald punt.

Nogmaals: Ik geloof er heilig in: Iedereen (geen uitzonderingen) die zo'n (al dan niet geïntegreerde) draadloze netwerkkaart had heeft zijn/haar verbindingsproblemen met die Intel driversoftware kunnen oplossen, van de grootste deskundige tot de grootste computerleek. Heb er op dit forum minstens 15 mensen mee geholpen.

Succes, ik hoor het wel.

Tijs.

ik zit op mijn ppc, post vanavond de info; btw: ik heb sp2

Welnu, de laatste versie geïnstalleerd en hetzelfde geschiedt:rien, noppes, nichts, niks.
Maar... ik ga ervoor, het zál me lukken... toch?

ik heb de oude drivers + software verwijderd en de nieuwe er voor in de plaats gezet. bij deze alvast wat jpg's,
ws. zijn het onnodige plaatjes, maar ik moet ergens beginnen toch?

[modedit]Graag de aanpassen-knop gebruiken als je nog wat wil toevoegen als er nog niemand heeft gereageerd.[/modedit]

Bijlagen

• netwerk1.JPG
    netwerk1.JPG
    47,4 KB · Weergaven: 76
  • netwerk2.JPG
    netwerk2.JPG
    44,1 KB · Weergaven: 79
  • netwerk5.JPG
    netwerk5.JPG
    32,3 KB · Weergaven: 59
  • netwerk4.JPG
    netwerk4.JPG
    92,7 KB · Weergaven: 60
  • netwerk6.JPG
    netwerk6.JPG
    40,1 KB · Weergaven: 66
Laatst bewerkt door een moderator:
nog meer jpg

Bijlagen

• netwerk6.JPG
    netwerk6.JPG
    40,1 KB · Weergaven: 63
  • netwerk7.JPG
    netwerk7.JPG
    45,6 KB · Weergaven: 46
  • netwerk8.JPG
    netwerk8.JPG
    46,9 KB · Weergaven: 51
Je moet gewoon deze instructie volgen:

Download de PDF die hoort bij je kaart hier

Haal ook de management software op:
hier voor XP 32-bit.

Heb je nog meer info nodig: hier

Hiermee moet je het absoluut kunnen redden.

Tijs.

Laatst bewerkt:
was het maar zo...
Mijn probleem ligt ergens in de beveiliging: bij een niet-beveiligd netwerk kom ik zó naar binnen, (ook als deze bij mij thuis -tijdelijk- is gedeactiveerd). Maar indien ik op mijn beveiligd netwerk thuis wil, dan detecteert hij wel maar connect niet. De key is absoluut goed, ook de beheerders hebben echt van alles al geprobeerd. Met mijn Vario en een andere laptop heb ik geen probleem.... :confused:

Heb je nu eigenlijk al die aangereikte informatie werkelijk goed gelézen? Ben je niet zo gefixeerd op een naar jouw mening absoluut onoplosbaar probleem? Zet alles uit je hoofd, die systeembeheerders (wat moet ik me daar eigenlijk bij voorstellen?), al die links uit andere fora, start opnieuw en onbevangen.
Lees alles wat hier is opgegeven goed door.

NB: je hebt ook een Intel-moederbord? Is dat flashen van de BIOS eigenlijk wel noodzakelijk/nuttig geweest? Een nieuwe BIOS is vaak nodig bij een gewijzigde configuratie, of is nodige bij een nieuwere uitgave van het moederbord en anders niet.

Beheerders zijn:
Ik werk via het intranet van een grote -landelijke- stichting waar een speciale afdeling en helpdesk van 15 man verantwoordelijk is voor het reilen en zeilen van alle pc' s, óók die van de gezinshuizen, zoals die van ons.
Echt, ik heb alles gelezen en geprobeerd, alle software is al 3x verwijderd en geïnstalleerd. Ik snap je irritatie (?) wel, maar het lukt me gewoon niet.
De bios is op aanraden van Dell geflasht omdat hij het daarvoor ook niet deed. Daarna heb ik xp opnieuw geïnstalleerdd incl de nieuwste drivers.... maar nog steeds geen toegang.

Ik ga vanavond weer aan de slag, wie weet lukt het nu wel?

Welnu, ik zit nu bij vrienden, met een beveiligd netwerk. Key invoeren en klaar is Kees (Willem). Maar thuis dus weer niet.:rolleyes:
Ik wordt er gek van...

Tja, als hij het daar wel doet, kun je staken met de laptop, en je inpanningen naar de access kant gaan verhuizen, lijkt mij, de router dus.

Welnu, ik zit nu bij vrienden, met een beveiligd netwerk. Key invoeren en klaar is Kees (Willem). Maar thuis dus weer niet.:rolleyes:
Ik wordt er gek van...

Ik ben wel blij dat je driver software het goed doet! :thumb:

Tijs.

Het is idd een hele geruststelling dat er niets mis is met de software / kaart.
Aangezien ik zelf niets met de router kan doen, zal ik morgen wel weer iemand van systeem laten komen om het voor de 4e x te bekijken.... :eek:
gr. en fijne avond!

Omdat de SSID (=Wireless Network Name, zoals beneden genoemd) klaarblijkelijk niet wordt rondgestuurd, zul je die handmatig moeten gaan invullen in een zogenoemd (connectie-) Profiel.

Uit de .PDF waar ik je eerder al de link van stuurde:

To create a new profile and connect to a wireless network:
1. From the Intel PROSet/Wireless main window, click Profiles.
2. On the Profiles page, click Add to open the Profile Wizard General Settings.
Profile Name, Wireless Network Name, select the Operating
3. Use the General Settings to add the Profile Name, Wireless Network name, select the Operating Mode, and access Advanced Settings.

Misschien had je dat al gedaan/geprobeerd, maar ik vermeld het hier toch maar even.

M.vr.gr.,

Tijs

klopt, had ik al gedaan. helpdesk komt vrijdag, als het nu wél lukt laat ik de oorzaak weten!

:D welnu, na een heel gedoe ben ik er eindelijk in geslaagd een verbinding te krijgen! Ik heb simpel de aansluitkabel van een geleende draadloze zender aangesloten op een poort vd router; na enig zoekwerk werd ik toegelaten op internet, zonder de vraag om een beveiligingscode... Enig wat me nu nog rest is dus de beveiliging. Weet ik nog niet maar ik ga zoeken bij de threads.

Het is mij nog steeds een raadsel! Hoe kan het dat ik ondanks de juiste code een beveiligde en geconfigureerde router niet met mijn interne kaart 'in' kom en via een tussenstationnetje wel....
maar goed, het is me na enkele weken gelukt!:p
Allemaal heel erg bedankt voor meedenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan