als je op een button klikt, wil ik dat het dan naar een mail wordt gestuurd

Status
Niet open voor verdere reacties.

mathijsf

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2010
Als je op een button klikt wil ik wat je getypt hebt dan naar iemands mail word gestuurt. En dat jij dan doorgelinkt word naar een andere pagina, bijv. home. Heel duidelijk uitleggen graag.

Laatst bewerkt:
Dat gaat je met HTML alleen niet lukken(HTML kent wel het mailto attribuut, maar daarmee open je alleen maar een e-mail programma). Om de server een mail te laten sturen heb je bijv. PHP nodig.

Aangenomen dat je PHP kunt gebruiken zou het er zo uit kunnen zien(niet getest)
PHP:
<?php
echo '<form action="'.$_SERVER['PHP_SELF'].'" method="post">';
echo '<input type="text" name="onderwerp" value="onderwerp" />';
echo '<textarea name="bericht">typ hier je bericht</textarea>';
echo '<input type="submit" name="verzendknop" value="verzend" />';
echo '</form>';
$ontvanger = 'jouwnaam@jouwnaam.nl';
$onderwerp = $_POST['onderwerp'];
$bericht = $_POST['bericht'];
mail($ontvanger, $onderwerp, $bericht);
?>

Laatst bewerkt:
sorry, daar heb ik geen verstand van.

Ik heb namelijk een contact pagina gemaakt. En moet ik dan zorgen dat die link van verzenden naar ....php gestuurt word?

Als je gebruik kan maken van PHP volstaat het kopiëren en plakken van de code in mijn bericht. Als dat niet het geval is, dan is het ook niet mogelijk om te realiseren wat jij wilt.

Nee.

Je kan naar de bibliotheek gaan en een boek halen over dit onderwerp(heel veel programmeurs en webdesigners leren in het begin alles door zelfstudie)

w3schools.com heeft het een en ander. Veel proberen is het beste.

Als je toegang tot PHP hebt en een beetje engels kunt (sowieso wel een vereiste als je wilt leren programmeren) kun je gebruik maken van mijn contact form:

http://ruigekonijnen.nl/temp/contactform.zip

Zit een uitleg bij over hoe je em gebruikt; als je die goed volgt moet het wel goedkomen.

Staat het bestand dan wel op een server die PHP geïnstalleerd heeft.

Je kan, als dat niet zo is, xampp downloaden. Dan kun je lokaal testen.

Waar moet je dowloaden?

Ik gebruik google chrome, als je dat met besturings systeem bedoeld.

Besturingssysteem is Windows/Macintosh/Linux/UNIX etc...

Uiteraard kies je daar de passende versie bij...

Dat is een versie van windows. Je moet dus xampp voor windows downloaden.

Nee, je moet dit programma hebben.

Niet onaardig bedoeld ofzo, maar als je al moeite hebt met het downloaden van een programma is programmeren in PHP misschien wat te hoog gegrepen. Ook je andere vragen op het gebied van html zijn vrij eenvoudig te beantwoorden met wat voorkennis en een beetje zoeken met google.

Laatst bewerkt:
Ik ben ook nog niet zo lang bezig, maar ik kan al aardig een goede site in elkaar zetten. Maar alleen met html codes. Php, css. zijn nieuw voor mij.

Laatst bewerkt:
Het is misschien stom dat ik dit niet kan. Maar ik vind het ook niet helemaal duidelijk. Want nu krijg ik dit:control panel.jpg

Wat moet ik nu doen?:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan