• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS linkerveld groter dan 2, DAN rechterveld 1 maken...?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Airwave

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2003
Berichten
158
Hi!

Ik wil het volgende bereiken in excel 2003.
Kolom a bevat een aantal scores.
Ik wil in kolom B ofwel een 0 krijgen als de score in kolom A gelijk is aan 0, 1 of 2.
en als de score in kolom A , 3 of 4 is, wil ik in kolom B een 1 krijgen...

Ik heb ongeveer 500 van soortgelijke scores nodig, dus ik hoop dat dit middels een script of macro / formule zou kunnen?

Hulp is zeer welkom.

Thanks,

Airwave
 

Bijlagen

  • voorbeeld_ASA.xls
    13,5 KB · Weergaven: 27
in B1:

Code:
=als(A1<=2;0;als(of(A1=3;A1=4);1;""))

Deze kopiëren naar beneden.

Ik ga er hierbij wel vanuit dat in A1 ook nog iets anders kan staan dan 0,1,2,3 of 4. Zo niet, dan kan de formule nog een tikkie eenvoudiger.
 
error formula

In dit geval betreft het het veld G3 wat getoetst moet worden en H3 waar de uitkomst in vermeld dient te worden...

Ik heb nu jouw formule

=als(A1<=2;0;als(of(A1=3;A1=4);1;""))

als volgt veranderd...(deze formule staat nu in H3)

=IF(G3<=2;0;if(or(G3=3;G3=4);1;""))

Echter nu zegt hij error in formula...
 
Vreemd, bij mij werkt hij gewoon. Zie bijlage.
.
.
.
 

Bijlagen

  • voorbeeld_ASA.xls
    14 KB · Weergaven: 23
Vreemd, bij mij werkt hij gewoon. Zie bijlage.
.
.
.

Heeft waarschijnlijk te maken met de vertaling van nederlands naar engels. Bij de engelse versie moet je een ',' tussen de parameters zetten ipv ';'

Door een excelbestandje door te sturen vang je dit probleem op en vertaalt excel dit voor je.
 
Niet per definitie. Ik heb een Engelstalige versie en werk ook gewoon met ";". Alleen paketten uit de UK of VS werken voornamelijk met "," vlg mij. Maar wellicht was dat het probleem ja.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan