• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

=ALS met dubbele voorwaarden OF een enkele andere voorwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bikkel89

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2014
Beste Fora-leden,

Ik ben nogal wat aan het experimenteren met mijn excel om mijn facturen wat sneller te kunnen opstellen.
Nou heb ik eigenlijk alles klaar op een puntje na;

Naamloos.png

Momenteel heb ik de volgende formule:
Code:
=ALS(EN(B22>1;B22<86);"JA";"Nee")
Dus als in hokje "B22" een getal tussen de 2 t/m 85 komt te staan krijg ik als antwoord "JA", tot zover klopt het ook.
Maar hij moet ook de verwijzing geven naar ''JA'' als het getal 116 of 117 of 118 in het hokje komt te staan.

Zelf al redelijk wat lopen proberen met nog een ''EN" en ook met een "OF" in de formule maar ik kom er niet meer uit.

Iemand een idee?

Bijlagen

• Naamloos.png
    Naamloos.png
    39,8 KB · Weergaven: 52
Laatst bewerkt:
Misschien lukt het als je op de plaats van "JA" in je formule weer een als() formule zet met de andere voorwaarde.

Kees

Zoiets?
Code:
=ALS(OF(EN(B22>=116;B22<=118);EN(B22>1;B22<86));"JA";"Nee")

@keesbl.
Een geneste ALS-formule kan ook, maar dan in plaats van de "NEE"!
Code:
=ALS(EN(B22>1;B22<86);"JA";ALS(EN(B22>=116;B22<=118);"JA";"NEE"))

Zoiets?
Code:
=ALS(OF(EN(B22>=116;B22<=118);EN(B22>1;B22<86));"JA";"Nee")

Ja dankjewel AlexCEL !! ik heb hem nu alsvolgt
Code:
=ALS(OF(EN(B22>1;B22<86);EN(B22>115;B22<119));"JA";"Nee")

Hij werkt nu precies hoe het moet :thumb:

Je kan uiteraard aanpassen zoals je wilt... Je vraagstelling was echter heel specifiek: 116 t/m 118 --> "JA". Bedenk bij jouw formule dat als er nu bijvoorbeeld 115,01 in cel B22 staat, je ook de melding "JA" krijgt. Ik ken je sheet verder niet, dus misschien komt deze waarde wel niet voor, of heb je een andere reden.

Maar goed: de voorzet is gegeven, jij mag 'm inkoppen. Succes ermee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan