• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als met meerdere logische testen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nicky83

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2008
Hoi

Ik heb een vraagje:

Ik heb drie kolommen
Accoord A Accoord B Status
Nee Nee Ingediend
Ja Nee Te accoderen
Nee Ja Te accoderen
Ja Ja Voltooid

Nou zou ik willen dat de derde kolom "Status" dit automatisch berekend. Nu kom ik er niet uit, omdat je moet kijken naar twee kolommen. Graag zou ik hierbij hulp willen hebben hoe ik dit zou kunnen oplossen .......

Alvast bedankt:thumb:
Nicky

Hoi

Ik heb een vraagje:

Ik heb drie kolommen
Accoord A Accoord B Status
Nee Nee Ingediend
Ja Nee Te accoderen
Nee Ja Te accoderen
Ja Ja Voltooid

Nou zou ik willen dat de derde kolom "Status" dit automatisch berekend. Nu kom ik er niet uit, omdat je moet kijken naar twee kolommen. Graag zou ik hierbij hulp willen hebben hoe ik dit zou kunnen oplossen .......

Alvast bedankt:thumb:
Nicky

Kan je aangeven wat er berekend moet worden?
Eventueel een voorbeeldbestand.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Als ik het goed lees zou de volgende formule moeten werken:

=ALS(EN($A4="";$B4="");"";ALS(EN(OF($A4="Ja";$B4="Ja");OF($A4="";$B4=""));"";ALS(EN($A4="Ja";$B4="Ja");"Voltooid";ALS(EN($A4="Nee";$B4="Nee");"Ingediend";ALS(EN(OF($A4="Nee";$B4="Nee");OF($A4="Ja";$B4="Ja"));"Te accoderen";"")))))

Als in Status A en B Ja staat komt er te staan voltooid.
Als er in Status A Nee en in Status B Ja staat (en andersom) komt er te staan Te accoderen
Als in Status A en B Nee staat komt er te staan Ingediend

Bijlagen

Ik heb een voorbeeldbestand toegevoegd. Wat ik eigenlijk wil is bijvoorbeeld wanneer bedrijf A een accoord heeft gegeven (en op ja komt te staan) en bedrijf B nog een accoord moet geven dat de status automatisch berekend "Te accoderen".

Dus dat je zelf de kolom Status niet hoeft aan te passen. Kan dit?
Ik hoop dat je het nog snapt.... :o

Gr Nicky

Bijlagen

Dus dat je zelf de kolom Status niet hoeft aan te passen. Kan dit?Ik hoop dat je het nog snapt.... :o

Gr Nicky
Het kan zeker.
Ik denk dat ik het snapt.

Code:
=ALS(EN(A2="nee";B2="nee");"Ingediend";ALS(EN(A2="ja";B2="ja");"voltooid";"Te accoderen"))

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Als ik het goed lees zou de volgende formule moeten werken:

=ALS(EN($A4="";$B4="");"";ALS(EN(OF($A4="Ja";$B4="Ja");OF($A4="";$B4=""));"";ALS(EN($A4="Ja";$B4="Ja");"Voltooid";ALS(EN($A4="Nee";$B4="Nee");"Ingediend";ALS(EN(OF($A4="Nee";$B4="Nee");OF($A4="Ja";$B4="Ja"));"Te accoderen";"")))))

Als in Status A en B Ja staat komt er te staan voltooid.
Als er in Status A Nee en in Status B Ja staat (en andersom) komt er te staan Te accoderen
Als in Status A en B Nee staat komt er te staan Ingediend

Dank je Geep het werkt. Alleen nog een vraagje waarom dit stukje ($A4="";$B4='''');"" ?

Is niet eens persee nodig zie ik.
Die stond er in omdat ik er vanuit was gegaan dat de formule doorgetrokken zou worden naar beneden en dat je anders een foutmelding krijgt. Hij zou er uit kunnen maar het kan geen kwaad om hem te laten staan.

Dank jullie wel .. het doet het!!!!!!

En ik kan deze formule zelfs in Sharepoint gebruiken .. dank jullie wel ..

Gr Nicky

Dank jullie wel .. het doet het!!!!!!

En ik kan deze formule zelfs in Sharepoint gebruiken .. dank jullie wel ..

Gr Nicky

Graag gedaan.
Gaarne nog de vraag op opgelost zetten (rechts onderaan de pagina).
Bvd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

een iets andere benadering

=kiezen(lengte(A2&B2)-3,"Voltooid","Te accorderen","Ingediend")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan