• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als subtotal <10.000 dan verwijderen

• Onderwerp starter Onderwerp starter jost
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jost

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2006
Aloha,

Ik heb een database waarin ik subtotals door Excel laat berekenen. Dit kan een subtotal zijn van 1, 2, 3 of meer lijnen; dit verschilt binnen het raport. (zie bijlage)

Nu vraag ik mij af of ik na het maken van de subtotals, Excel kan laten selecteren op subtotals die kleiner zijn dan 10.000 en die regels waar hij de subtotals van berekent kan verwijderen. Uiteindelijk wil ik alleen de subtotals met bijbehorende regels van >10.000 hebben.

Ik hoop dat hier iemand ervaring mee heeft! :D

grtn Joost

Bijlagen

Wat je kan doen, is een formule opzetten die op elke regel staat in een nieuwe kolom; en die kijkt naar de waarde van het eerstvolgende subtotaal. Is de regel zelf al een subtotaal, dan is het simpel, kan je gewoon het subtotaal overnemen.

Vervolgens doe je een autofilter op die kolom en verwijder je de gefilterde rijen.

Maar hoe die formule eruit ziet, kan ik zelf ook niet zeggen. Zal je moeten experimenteren.

Wigi

Hier is een mooie oplossing:

Zet in J2:

=ALS(LENGTE(G2);INDEX($F2:$F$34;VERGELIJKEN("*total";$I2:$I$34;0));F2)

voer door naar beneden.

Dan nog een autofilter, maar de formule was het belangrijkste. En het moeilijkste!

Wigi

hij is fijn

Ha Wigi,

daarom ben jij dus Mega Honourable Senior Member en ik slechts junior.. :thumb:
Ik vind mezelf wel handig met Excel, maar dit soort dingen kan ik toch echt niet bedenken..

Ik moest het verder nog even vertalen naar de engels formules, maar heb het werkende.

Bijzonder bedankt weer!

Joost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan