• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als = tekst dan Kopie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Abyss

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2005
Beste forumleden

Vraagje
Ik wil graag een formule die ervoor zorgt dat ik in kolom D gegevens krijg die uit kolom G komen. Maar alleen als er in kolom I een * staat

dus waarschijnlijk iets van Als I is "*" dan = D tekst G
Maar ik kom er niet helemaal uit zoals jullie al zien

Sorry ik heb het verkeerd door gegeven.
De gegevens die in kolom G staan mogen alleen in kolom D komen als er GEEN * staat in kolom I

Abyss zei:
Sorry ik heb het verkeerd door gegeven.
De gegevens die in kolom G staan mogen alleen in kolom D komen als er GEEN * staat in kolom I

=als(L1<>"*";G1;"")

Het enige probleemnu nog ,is dat als er niets in G en in I staat. Plaatst hij een 0 in D. Is hier nog een oplossing voor. Dit zou eigenlijk leeg moeten blijven

Laatst bewerkt:
Wat je nu zegt kan niet. Als er in kolom L geen asteriks staat komt er in D1 écht helemaal niks bij de formule van Roncancio:

=als(L1<>"*";G1;"")

Wél verschijnt er idd een 0 als G1 leeg is. Om dit op te lossen wordt de formule:

=als(L1<>"*";als(G1="";"";G1);"")

Hallo,

Er is nog een mogelijkheid om dit te doen via celopmaak ipv met een formule.

Gaat als volgt.
Selecteer de cel of cellen en klik op de rechter muisknop,
Kies Cel opmaak (Format Cells),
Ga naar het eerste tabblad, Getal (Number)
Kies de onderste optie in de linker kolom (Custom)
En geef in de ingavebalk waar nu "Standaard" staat het volgende in:

0;0;

Groeten

Abyss zei:
Het enige probleemnu nog ,is dat als er niets in G en in I staat. Plaatst hij een 0 in D. Is hier nog een oplossing voor. Dit zou eigenlijk leeg moeten blijven
Extra=>opties=>weergave=> vinkje bij nulwaarden weghalen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan