• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS vergelijking met 3 antwoorden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Krisman

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2014
Dag mensen,

Ik wil een =Als formule maken met ernstig gebrek, tamelijk ernstig gebrek en gering gebrek.
Hier voor wou ik de volgende formule gebruiken: =ALS(C13>0;"Ernstig gebrek";ALS(C13>200;"Tamelijk ernstig gebrek";ALS(C13>500;"Gering gebrek")))

Alleen ik krijg steeds onwaar, is het niet mogelijk een als formule te gebruiken met meer dan 2 mogelijkheden?

Laatst bewerkt:
Draai de 3 voorwaarden om Begin met > 500 en eindig met >0

In jou geval is de eerste als altijd goed (mits >0) en gaat hij niet verder meer kijken naar de formule
Code:
=als(C13>500;"gering gebrek";als(C13>200;"Tamelijk ernstig gebrek";als(C13>0;"ernstig gebrek";"")))

Laatst bewerkt:
Hij blijft nog bij één antwoord, is er mogelijkheid tot de formule =zoeken?

bij mij gaat het goed

Bijlagen

Krisman,

Er zit een fout in je formule de formule ALS(Criterium; Indien Waar; Indien Niet Waar) wordt van links
naar rechts doorlopen. Als de waarde 0 is is C13 > 0 fout en wordt "Indien Niet Waar" uitgevoerd, dan wordt gekeken
of de waarde groter is dan 200 en dan wordt gekeken of de waarde groter is dan 500 waarna de "Indien Niet Waar"
wordt uitgevoerd en deze is leeg dus wordt maar "ONWAAR" geantwoord.
Is waarde 10.000 dan wordt eerst gekeken of C13 > 0, dan wordt "Ernstig gebrek" teruggegeven en wordt
verder niet meer gekeken.
Handiger is om in zo'n geval de criteria af te lopen van groot naar klein
Verander de formule in :
Code:
=ALS(C13>500;"Gering gebrek";ALS(C13>200;"Tamelijk ernstig gebrek";ALS(C13>0;"Ernstig gebrek";"Kleiner dan 1")))

Veel Succes

Popipipo,

En wanneer ik een lijst heb met 100 - algemeen, dan vervalt deze formule?

Wanneer ik een lijst heb gemaakt doormiddel van gegevensvalidatie, dat en ik kies één punt uit mijn lijst wil ik dat hier automatisch het volgende antwoord uit komt.

Laat je excel bestandje eens zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan