• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

als.voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronnie123

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2007
hallo beste mensen
ik wil graag een controle per regel uitvoeren op de gegevens die ingevuld worden
Als L15 = “3-Banden” (is goed)
F15 < 36 (is goed)

Als L15 = “Bansstoten” (is goed)
F15 < 31 (is goed)

Als L15 = “Libre” (is goed)
F15 < 31 (is goed)

E15 > D15 (is fout)

en als er een foute tussen zit dat er dan in kolom N een rode cirkel met kruisje en als alles goed is een groene met vinkje
( indicatoren ) in voorwaardelijke opmaak
hoe kan ik dit het beste doen?
en misschien dat er nog een paar controles bij komen hoor het graag van jullie
groetjes ronnie

Bijlagen

Zonder nog naar VO te kijken, eerst even duidelijk: geeft dit de gewenste uitkomsten per regel?
Code:
=ALS(EN(L15="3-Banden";F15<36);"Goed";ALS(EN(L15="Bansstoten";F15<31);"Goed";ALS(EN(L15="Libte";F15<31);"Goed";ALS(E15<=D15;"Goed";"Fout"))))

Waarom zet je de tabel waarin je moet zoeken in een ander bestand, dat je bovendien nog niet meestuurt?
Zo maak je het de helpers wel extra moeilijk. En bovendien is je bestand moeilijker te exporteren. Als je je een nieuwe computer zou kopen heb je al problemen om al die externe koppelingen goed te krijgen.

De oplossing ligt hem volgens mij immers in het aanpassen van die tabel waar je kan aangeven met welke cijfers rekening gehouden moet worden.

Hallo AlexCEL
bedankt voor de reactie
ik heb je code in N15 geplaatst maar als ik F15 verander in 40 blijft hij goed aangeven
Kolom E,F,G
worden nu in gevuld

Laatst bewerkt:
ik heb je code in N15 geplaatst maar als ik F15 verander in 40 blijft hij goed aangeven
Klopt omdat de laatste voorwaarde, namelijk E15<=D15, waar is. Als dit anders moet, dan graag even aangeven hoe...

het gaat erom dat zodra de code een fout tegen komt dat hij dit aan geeft
dus L15 is 3-Banden dan moet F15 onder de 36 zijn ( max beurten is 35 ) en wil ik graag als daar hoger ingevuld wordt hij fout aangeeft

Je geeft geen antwoord op de vraag.

E15 > D15 (is fout)

Wanneer wordt dit belangrijk?

in kolom J worden de punten berekend dit is maximaal 10 punten
als ik in kolom E een getal boven kolom D invoer krijgt hij teveel punten mag aan het einde van de controle

Geeft dit de gewenste resultaten qua uitkomst goed/fout?
Code:
=ALS(E15>D15;"Fout";ALS(EN(L15="3-Banden";F15<36);"Goed";ALS(EN(L15="Bansstoten";F15<31);"Goed";ALS(EN(L15="Libre";F15<31);"Goed";"Fout"))))

zo gaat het goed bedankt
zal eens kijken naar de voorwaardelijke opmaak

In bijlage 2 opties, 1 met pictogrammenset en 1 met kleuren van de cel. Voorwaarde voor opmaak wordt:
Code:
=(E15<=D15)*((L15="3-Banden")*(F15<36)+(L15="Bansstoten")*(F15<31)+(L15="Libre")*(F15<31))
Ofwel gelijk aan 1 (goed), danwel gelijk aan 0 (fout).

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan