• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als waarde dan vermenigvuldig cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Appie2601

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 dec 2015
Hallo,

Ik ben nieuw hier en relatief ook nieuw in excel. de standaard zaken lukken wel, maar de functies is iets anders. Dit maakt het wel heel erg leuk maar het is even doorbijten. Ik heb in de bijlage een screenshot gemaakt en ik heb het gevoel dat mijn oplossing gevonden moet worden in de ALS.Fout functie (MAAR WELLICHT ZIT IK HELEMAAL FOUT) mijn probleem is als volgt:

Situatie:

Als ik in kolom AJ de waarde "kwartaal" zie staan, dan moet het bedrag van kolom AK vermenigvuldigd worden met 4 in kolom AL, Als ik in kolom AJ de waarde "Halfjaar" zie staan, dan moet het bedrag van kolom AK vermenigvuldigd worden met 2 in kolom AL en natuurlijk als er Jaar staat dan mag de waaarde van AK overgenomen worden.

Willen jullie mij helpen?

Bijlagen

• excel issue.jpg
    excel issue.jpg
    64,1 KB · Weergaven: 37
Appie welkom op het forum, om een voorbeeld bestand wordt meestal een excel bestand ipv een foto of Jpg bestand meegestuurd

Voorbeeld bestand

Hallo Jean Paul,

Dank voor de snelle reactie. Bij deze het bestand.

Bijlagen

Met deze formule moet het lukken:
Code:
=ALS($AJ3="kwartaal";AK3*4;ALS($AJ3="half jaar";AK3*2;""))

geweldig!! Heel erg veel dank. Het is blijkbaar minder complex als gedacht!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan