• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als waarde twee cellen overeenkomt dan een kleur geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Meaurk

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2012
Berichten
146
Hallo,

Het zit helaas wat gecompliceerde in elkaar als hoe de titel doet lijken.
Ik heb een document met allerlei data erin. Hierin staan een aantal certificaat nummers, ik heb alle unieke nummers nu handmatig een unieke kleur gegeven. (bijv. 15813=groen 24895=blauw etc.)
Is het mogelijk dat wanneer er in een bepaalde cel een waarde wordt gegeven, die waarde gezocht wordt in een bepaalde kolom en wanneer deze gevonden is een kleur unieke kleur krijgt?
Hieronder een simpel voorbeeld van het bestand.

Alvast hartelijk bedankt!

Bekijk bijlage voorbeeld.xlsx


EDIT: Het moet dus mogelijk zijn om allerlei waardes in te vullen, zoeken op specifieke waardes ~ =ALS($H;"(tekst)") ~ krijg ik dus niet werkend.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb in kolom I de kleur bepaald van de betreffende nummers.
Nu kan je via Vert.Zoeken telkens de kleurwaarde ophalen.
 

Bijlagen

  • kleuren(cobbe).xlsm
    17 KB · Weergaven: 161
Je moet hiervoor voorwaardelijke opmaak gebruiken, in het bijgevoegde voorbeeld heb ik de eerste 3 waarden aangemaakt en van toepassing gemaakt op de range E5:E100 telkens als je 1 van de 3 waarden in die range invult zal de cel de toegewezen kleur krijgen..

test maar eens uit in dit voorbeeld

en voor uitleg lees dan deze link eens
 

Bijlagen

  • Kopie van voorbeeld-18.xlsx
    12,1 KB · Weergaven: 189
@Cobbe - Hmm, ik snap niet zo goed wat er met het bestand is gebeurd. Zou je het misschien uit kunnen leggen? Ben namelijk nog een leek in macro's etc.

@Roeljongman - Het voorbeeld wat je hebt gegeven is helaas niet wat ik bedoel. Dan moet ik continu als ik een nieuw certificaat nummer krijg een nieuwe opmaak maken. Het moet een algemene opmaak worden zodat ik allerlei waardes in kan vullen en hij deze dus automatisch zoekt en een kleur geeft.
 
@Cobbe - Hmm, ik snap niet zo goed wat er met het bestand is gebeurd. Zou je het misschien uit kunnen leggen? Ben namelijk nog een leek in macro's etc.
Er zit niet veel aan macro's in enkel de vert.zoeken functie wordt aut. uitgevoerd.
Om de kleur te bepalen heb ik een oud trucje gebruikt met de CEL-functie in een naamdefinitie te gebruiken.
Zo heeft de naam 'kleur' de kleurbepalenfunctie gekregen geldig voor de cel links van de cel waar =kleur gebruikt wordt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan