Alsjeblieft help me!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

SeikoF

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2002
Hallo allemaal,

ik zit met een groot proleem, ik had net een muziekie gedraait ging naar buiten kwam terug en op een zwart scherm stond "bestand c:\windows\system32 ontbreekt of is beschadigt.,"waar dit door komt ik heb geen idee!!" dit is zeer vreemd aangezien ik de beste firewall en virusscanner heb en up to date heb. ik heb ook linux als 2e besturingssysteem erop staan dus ging ik van daar op zoek naar die map en wat blijkt nix aan de hand voor zover ik zie c/windows/system32 bestaat gewoon met alles erin voor zover ik weet. Dus probeerde ik via de de installatie cd op (r) reparatie te drukken maar toen kwam ik in een of ander console scherm waar ik ook niet veel wijzer van word(met andere worden ik snap het niet), het grootste prbleem is dat ik "belangrijke documenten en programmas" op c\windows heb staan die ik vanuit linux niet kan branden op cd alleen vanuit windows (vraag me niet waarom) maar linux verteld me dat er een probleem is met de ?machtiging?. dus ik vraag jullie alsjeblieft is er een oplossing voor dit probleem kan ik misschien een herstel procedure vanuit dos ofzo uitvoeren of in iedergeval een oplossing dat er niet op neer komt heel de harddisk te moeten formatteren,. pls help me ik zit er heel erg mee....

LOT OF THX =)

Windows xp, 192 mb ,733 mhz, 20 gb, 128 mb grafisch)

Erg vaag allemaal... kan je niet meer opstarten ook onder '98?

Een machtiging heeft meestal te maken met of iets legaal of juist ilegaal is.

Ik zou nooit iets op de C shijf zetten om te bewarenen juist hiervoor zijn back-ups nou zo belangrijk.

Ik zou als ik jou was voor de zekerheid alles op een cdtje branden wat je niet kwijt wil en ff opnieuw installeren na het formateren.

Het is wel erg drasties, maar verder weet ik het ook niet.

Mogelijk is je windows schijfje beschadigt en dus je installatie ook, maar dat kan ook achteraf gebeurd zijn.

Norton Systeem Doctor van Norton Utilities er door halen en reparenen is vaak ook een goede oplossing.

Wat werkt er precies niet meer.. Kun je nog in Windows komen, of geeft de PC bij het opstarten meldingen of wil de hele PC niet meer aan..

Ik bedoel te zeggen dat je eerst duidelijk moet aangeven wat er aan de hand is voor er iets zinnigs over te zeggen is

Je schrijft: Windows\System 32.
Werd echt die hele directory aangegeven? Of mis je soms een file?

Als je voor herstellen kiest met de Windows Cd kun je op die manier ook je files redden.
Je moet alleen zien dat je bij je mappen komt.

gebruik cd c:\documents and settings\Seiko o.i.d.
Je typt dir en dan kun je de inhoud van een map zien en kopieren als het niet te groot is naar a: . Zo zou je ook kunnen kijken wat er in System 32 zit. Niet erg duidelijk misschien maar ik ben een doener.
Als je help typt krijg je trouwens een lijst van allerlei commando's

hi allemaal thx,..als ik de pc opstart krijg ik na het witte balkje direct te zien op een zwart scherm dat de Directory c:\windows\system32 niet aan wezig of beschadigt is maar hij is er wel! en in windows ken ik niet meer komen!!! het is inmiddels gelukt via dos de documenten te zetten op diskette (een grote opluchting) . ( ik denk dat de oorzaak wel weer een nieuw virus ofzo zal zijn ;.,ik hoop dat er een andere oplossing is dan alles te formatteren en dan windows en het hele rataplan opnieuw te installeren??zo niet dan tja daar gaan we weer (hehe) =( in ieder geval hartelijk bedankt =D

en oh ja hoe kan je norton utilities onder linux draaien dan als je het toevallig weet? ik heb hem wel maar wineemu kan er nix mee..)

Ik ben niet zoon groote kenner als de meeste op deze site,maar ik heb datzelfde probleem gehad,en mijn harde schijf was stuk

't Is jammer dat je in 'Dos' niet kunt knippen en plakken :D
Ik ben blij dat je in ieder geval je gegevens kon redden.
Zo.........en nu ga ik maar weer eens een muziekje downloaden ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan