Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nogmaals: het gaat om de lengte van een wachtwoord, niet om de gebruikte tekens. Om een wachtwoord te hacken gebruik je een programma dat simpelweg alle mogelijke combinaties doorloopt. Of dat zinvolle woorden zijn of willekeurige tekens, maakt daarbij niet uit. Hoe langer, hoe beter want met elke extra letter wordt het aantal combinaties groter, en duurt het dus langer voordat het wachtwoord is gevonden. Alles boven de 12 karakters is in beginsel onkraakbaar. Hoewel “000000000000” denk ik relatief snel door de mand zal vallenMaar ik twijfel of dat wel veiliger is.
Daar heb je wel een punt, maar probeer je 'secret' zinnen maar eens per site te onthouden (een gemiddeld iemand heeft al 50 accounts), waarbij je voor elke site een groot verschil hebt in het wachtwoord. Dus niet bijv. (Ik heb 3 lieve katten, maar het zijn belhamels) Ih3lkMhzb, of steeds dat ophogen met 1,2,3 etc. of de naam van de site? Want met een uitgelekte lijst is het zo weer geraden. In die val ben ik al eens getrapt, hoewel het gelukkig een oude mailbox was waarvan ik het bestaan bijna verdrongen had, maar wel wat uit te leggen had aan mijn provider.Neem een zin als (niet door mij gebruikt) "Dit kabinet is een Ramp voor Nederland en ik Hoop dat het Valt in 2024!" Als wachtwoord krijg je dan:"DkiseRvNeiHdhVi2024!", Dan heb je ook een wachtwoord van 20 tekens, en dat is echt wel onkraakbaar. En toch kun je het te allen tijde oproepen als je het even kwijt bent. Probeer dat maar eens met "~1Kt5#;5FpQm&H,Jk?U4"!
Dat hoor je mij dus ook helemaal niet zeggen.... Een goede wachtwoordzin heeft al gauw 12 tekens, en als je die een beetje slim op zet, dan is die voor de gemiddelde hacker echt niet (in korte tijd) te kraken. En daar gaat het om, lijkt mij. Nog afgezien van de vraag wat hackers er aan hebben om op account niveau van één gebruiker te proberen om het wachtwoord te kraken. Veel plezier voor de kraker die mijn wachtwoord bij MeGekko weet te kraken....Niks mis met random gegenereerde wachtwoorden en een wachtwoordmanager.
Dat niet, maar als je dat wachtwoord bij meerdere sites gebruikt, of met een simpele doortelling dit gebruikt, dan is brute-forcen wel heel makkelijk. Zoals ik al zei is een oude nooit gebruikte mailbox van mij op die manier overgenomen.@Aar: Een veel groter gevaar zit in het kraken van de bedrijven waar de wachtwoorden zijn opgeslagen. Als er in één klap een paar miljoen wachtwoorden op straat liggen, dan hoef je ook niets meer te kraken. Dus wat zou het een kraker boeien als die een bestandje met mijn wachtwoorden heeft? Ik verwacht dan echt geen telefoontje met de vraag wat "Ih3lkMhzb" betekent.
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.