Alt Gr

Status
Niet open voor verdere reacties.

HectiQ

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2007
ik heb echt een vervelende pc,
telkens ik ALT GR indruk tovert die een zoekfunctie naar boven (ENKEL ALT GR), niet in combinatie zoals je normaal zoekt maar gewoon alt gr.

Nu, ik was dit ZEEEEEEER GRONDIG beu, en heb format c gedaan, redelijk drastisch,
en nu start ik mn windows voor 't eerst op, wat zie ik, niks gewijzigd..

Dus ligt het aan het bios of aan wat ligt het?

Alvast bedankt, ik zit nu al een half jaar te zoeken maar ik vind het echt niet je zou mij er enorm veel plezier mee doen moest je me kunnen helpen!

Inderdaad heel drastisch en raar dat het na een format nog steeds aanwezig is
Even een paar vraagjes, wat voor pc, evntueel merk en type
Speciale software geinstalleerd voor het toetstenbord
Heb je de nieuwe windows vanaf de origenel oem cd geïnstalleerd of vanaf een bijgeleverde recovery? of image terug gezet?
Mogelijk dat dit programmaatje helderheid geeft.
mvg leo

Inderdaad heel drastisch en raar dat het na een format nog steeds aanwezig is
Even een paar vraagjes, wat voor pc, evntueel merk en type
Speciale software geinstalleerd voor het toetstenbord
Heb je de nieuwe windows vanaf de origenel oem cd geïnstalleerd of vanaf een bijgeleverde recovery? of image terug gezet?
Mogelijk dat dit programmaatje helderheid geeft.
mvg leo

programma zegt: there are no hotkeys detected..

Mijn pc: packard bell IXTREME MC 9065
nieuwe installatie was niks speciaals, gewoon FORMAT (geen restore of backup) dus ALLES ERAF (raar dat dit dus blijft)
Toetsenbord is wireless en van PB

nog veel vreemder is dat hij alle hotkeys blijft onthouden (speciale keys van hen) met email icoontjes, sound plus en min etc

Laatst bewerkt:
programma zegt: there are no hotkeys detected..
Tja had ik kunnen weten. Alleen alr gr is geen hot key, dat zijn altijd toetscombinaties. Sorry voor t onnodig installeer werk.
Voor dit zoekschermpje moet toch iets geïnstalleerd zijn, windows kan dit nooit uitzichzelf
Staat er in configuratie scherm -> software iets van PB? dat kan zijn. Zet het even in google als je twijfelt. Zo ja dan eraf halen (ben je wel alle toetsen kwijt)
mogelijk is het ook in de driver meegebakken. Heb je al in apparaatbeheer toetsenbord->eigenschappen gekeken of daar iets iets bijzonders is.
Helaas kwam ik op de PB supportsite niet verder omdat ik je pc niet vinden kon.
Mogelijk kom je zelf verder met je serienummer.
Je zou denken dat het configureerbaar was.
De drivers vervangen door een andere is lastig, omdat hjet om een draadloosTB gaat.
Voor een bedraad TB zijn er gewoon unversele drivers. Misschien dat de drivers van een simpele draadloos TB van microsoft het doen.
Misschien is er iemand die daar ervaring mee heeft?

Laatst bewerkt:
Tja had ik kunnen weten. Alleen alr gr is geen hot key, dat zijn altijd toetscombinaties. Sorry voor t onnodig installeer werk.
Voor dit zoekschermpje moet toch iets geïnstalleerd zijn, windows kan dit nooit uitzichzelf
Staat er in configuratie scherm -> software iets van PB? dat kan zijn. Zet het even in google als je twijfelt. Zo ja dan eraf halen (ben je wel alle toetsen kwijt)
mogelijk is het ook in de driver meegebakken. Heb je al in apparaatbeheer toetsenbord->eigenschappen gekeken of daar iets iets bijzonders is.
Helaas kwam ik op de PB supportsite niet verder omdat ik je pc niet vinden kon.
Mogelijk kom je zelf verder met je serienummer.
Je zou denken dat het configureerbaar was.
De drivers vervangen door een andere is lastig, omdat hjet om een draadloosTB gaat.
Voor een bedraad TB zijn er gewoon unversele drivers. Misschien dat de drivers van een simpele draadloos TB van microsoft het doen.
Misschien is er iemand die daar ervaring mee heeft?

ja ik versta het ook niet! er is niks speciaals geinstalleerd deze keer,
ik heb mijn oude pc wel 100 keer geformatteerd dus ik weet zeker dat ALLES er daadwerkelijk af was, en toch blijft die zoekfunctie naar boven komen als ik "alt gr" intik.
Ik versta er geen snars van en PB weet van niks..
Het 'kan' niet dat ik dit probleem heb, maar ik weet wel beter :s telkens ik een @ of een haakje tik dat vervelend scherm.
Hopelijk weet iemand hier iets meer over.
Alvast bedankt voor de hulp tot nu toe

TOPICBUMP :rolleyes: heb vijf maal format c: gedaan zelf partities verwijderd alles echt alles weg paar keer mijn partition magic erop gesmeten en nog steeds hetzelfde probleem ik kan echt niet bedenke waaraan dit ligt :s ben ik dan de enige met dit probleem.. echt vreemd

Raar dat PB niet thuis geeft.
Toch moet het aan hun hardware/software liggen. windows zelf heeft deze functie echt niet.
Probeer het eens met een ander teostenbord, heb je niet een oudje liggen, of even lenen van iemand anders?
FORMAT (geen restore of backup) dus ALLES ERAF
Hoe zet je windows er weer op dan, met iets wat met de pc is meegeleverd?
Mogelijk dat dit dan de functie meeinstalleerd.
Begrijp ik goed dat het schermpje ook komt bij shift 2 (@) en bij shift 9 "("
Eigenlijk lijkt het meer op een fout dan een functie. Of er zou een fn mode toets moeten zijn dat dit aan uit schakelt

Raar dat PB niet thuis geeft.
Toch moet het aan hun hardware/software liggen. windows zelf heeft deze functie echt niet.
Probeer het eens met een ander teostenbord, heb je niet een oudje liggen, of even lenen van iemand anders?

Hoe zet je windows er weer op dan, met iets wat met de pc is meegeleverd?
Mogelijk dat dit dan de functie meeinstalleerd.
Begrijp ik goed dat het schermpje ook komt bij shift 2 (@) en bij shift 9 "("
Eigenlijk lijkt het meer op een fout dan een functie. Of er zou een fn mode toets moeten zijn dat dit aan uit schakelt

Code:
http://www.hostdump.com/uploads/2657799a6f.jpg
hier een foto genomen van m'n toetsenbord. Ik vind geen fn mode terug.
En ik heb XP geinstalleerd via gewone legale windows cd apart aangekocht stak dus niet bij pc, heb ook geprobeerd met mijn buurman zijn cd, die had xp zonder sp2.
Na format en cleane installatie nog steeds zelfde probleem.
Ligt uiteraard niet aan windows. Tenzij het aan de driver ligt?
Zoja hoe kan ik dat zien?
ja als ik een @ wil gebruiken krijg ik steeds zoekfunctie, enorm godslasterlijk.
Bij gebruik van de 'Alt Gr' toets, met of zonder combinatie van andere toetsen springt kader met zoekresultaten naar boven, zonder dat ik dat vraag...

drivers: toetsenbord word herkend als HID-toetsenbordapparaat
en files zijn: kbdclass.sys en kbdhid.sys

edit: ik heb vandaag eens ubuntu geinstalleerd en daarna weer mijn windows en bij ubuntu krijg ik dat probleem niet..
Ligt dus aan de driver?
Greetz

Laatst bewerkt:
Mooi
Geen freeware, maar 4 toetsen gratis toch?
Anders moet je zelf even goooglen,want er zijn er veel meer, hoewel er voor veel betaald moest worden.
Ik had er een paar geporbeerd, maar die waren lastig of deden het niet.
mvg leo

ja 4 toetsen + 15 dagenlimiet :)
never mind :p ik koop me OOIT wel 's een nieuw toetsenbord :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan