Alt+toetscombinatie instellen in Windows Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

edjuuh1990

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2007
Hallo,

Ik heb sinds een week mijn laptop met Vista, mijn toetsbordinstellingen zijn als volgt:

1:
Engels (verenigde staten)
Toetsenbord verenigde staten

2:
Nederlands (Nederland)
Toetsenbord verenigde staten (internationaal)

Bij beide toetsenborden is het zo dat ik geen accent grave op een e kan doen (streep naar rechts) of een accent aigu (streep naar links), weet iemand hoe ik deze instellingen kan veranderen? Dat zijn dus de alt+toetscombinaties, ik kan het namelijk nergens vinden.

Alvast bedankt,

Edward

Werkt het niet met de normale manier, dus met het indrukken van
voor è: `e
voor é: 'e
voor ë: "e

??

Tijs.

Nee hij geeft bij alledrie alleen de normale e aan. Ik had op mijn oude computer altijd dat ik 2 keer op '' moest drukken om '' te krijgen en 1 keer en dan een letter om het inderdaad met accent te krijgen maar dat heb ik nu dus niet zo, terwijl de toetsenbordinstellingen exact hetzelfde zijn!

Laatst bewerkt:
Ok, wat je kunt doen is het volgende:
[windows-toets]r toetscombinatie -> charmap
en dan kun je (door het klikken op de letter die je wilt) uitzoeken welke Alt-code erbij hoort.

Voorbeeld: è is Alt+0232

Succes,

Tijs.

Bedankt tot zover, ik kan weer even verder. Mag ik vragen wat jouw toetsenbordinstellingen zijn? Dan kan ik ze even overnemen en kijken of ik dan verschil heb.

Edward

Toetsenbordinstellingen:

attachment.php

Zoals je ziet eigenlijk niet afwijkend van wat jij hebt, vandaar dat ik je probleem zo vreemd vind, eigenlijk.

Tijs.

Bijlagen

• toetsenbord.jpg
    toetsenbord.jpg
    47,5 KB · Weergaven: 236
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan