Alternate PC samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
dat zal nog wel even gaan duren voordat games 8GB zullen gebruiken :P

ze verbruiken nogmaar net 4GB....

Remt het dan niet de snelheid? Verder nog eventuele aanwijzingen? (heb het in 4 gig veranderd)

Voor de RAM een 1600 MHZ doen of een 1333 MHZ (mn moederbord ondersteunt de 1600 wel), scheelt een 10tje

Laatst bewerkt:
nee
een motor met veel PK's hoeft niet snel te zijn hij kan dan wel veel dingen tegelijk trekken dit betekent nog niet dat hij snel gaat (vrachtwagen bijvoorbeeld)

zelfde geld met de pc
ga je heel erg mulitasken en dan bedoel ik 10 programmas teglijkertijd aan allemaal draaien dan heb je er wat aan anders niet

games vragen om snelheid

Laatst bewerkt:
nee
een motor met veel PK's hoeft niet snel te zijn hij kan dan wel veel dingen tegelijk trekken dit betekent nog niet dat hij snel gaat (vrachtwagen bijvoorbeeld)

zelfde geld met de pc
ga je heel erg mulitasken en dan bedoel ik 10 programmas teglijkertijd aan allemaal draaien dan heb je er wat aan anders niet

games vragen om snelheid

Oke dan doe ik gewoon die 4GB van Kingston...
Dan wordt deze het als het compatibel is (kan je dit snel controleren voor me?)
Klik Ik download erg veel dus 1TB is misschien net genoeg maar houd ook graag wat over, bovendien kom ik nu precies op het goede bedrag;)

Wilmer

Alleen als ik 2TB koop ben ik 66 euro kwijt
Koop ik 2x 1TB dan ben ik 100 euro kwijt...

tjah jij wilt een snelle pc
een trage HDD zorgt voor trage opstart tijden en laad tijden keuze is aan jou

koop er nou dan een en later nog een als je hem nodig hebt...

Alleen als ik 2TB koop ben ik 66 euro kwijt
Koop ik 2x 1TB dan ben ik 100 euro kwijt...

Ja, maar dan kan je ze laten draaien in RAID0, wat het 3 dubbel zo snel maakt als een Ecogreen schijf. Ik zou als ik jou was of in RAID0 draaien of in JBOD met de snelle op het OS en de trage al je data (of je koopt een SSD maar dat overschrijd het budget) of je houd de Ecogreen schijf en je heb een trage PC :)

Heb je misschien Een voorbeeldje? Wat moet ik dan in m'n winkelmandje stoppen? Wil liever niet boven 750... Heb jij een oplossing?

Is dit een goede TUT? (klik)
Verder is de PC wel oke volgens jullie? Er staat ook dat je moederbord het moet ondersteunen... Ondersteunt mijn moederbord dit?

Wilmer

eh RAID0 zorgt er wel voor dat je max 1TB hebt
en volgens mij wou de TS juist 2TB hebben

ik had het verkeerd sorry
RAID 1 maakt van 2TB 1 TB van wegen mirroring

d8 dat RAID 0 dat ook deed

Sorry dat is zo laat reageer maar heb een paar topics bekeken en die vertelden me dat er redelijk wat risico aan zat. Wat is jullie mening daarover?

Het enige nadeel is dat het word gezien als 1 schijf. Als 1 schijf kapot gaat/failt is ook alles op de andere schijf weg. De schijven tegenwoordig zijn best veilig, maar backups maken van belangrijke data is natuurlijk altijd noodzakelijk. Maar RAID0 is net zo veilig/onveilig als 1 2TB schijf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan